فعالیت در حوزه فرهنگ نیازمند روحیه جهادی است/ جلسات شورای فرهنگ عمومی با جدیت پیگیری شود/ اداره ارشاد سرخس محل تاخت‌وتازهای سیاسی نیست
فعالیت در حوزه فرهنگ نیازمند روحیه جهادی است/ جلسات شورای فرهنگ عمومی با جدیت پیگیری شود/ اداره ارشاد سرخس محل تاخت‌وتازهای سیاسی نیست
آیین تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس با حضور قائم‌مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ظهر امروز (یکشنبه) در محل سالن همایش‌های اداره ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، آیین تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس با حضور قائم‌مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ظهر امروز (یکشنبه) در محل سالن همایش‌های اداره ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 

فعالیت در حوزه فرهنگ نیازمند روحیه جهادی است

ناصر نبی زاده قائم‌مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه فرهنگ وجود دارد و فعالیت در این حوزه نیازمند مدیریتی همه‌جانبه و وسیع و روحیه جهادی است.

 

وی امکانات حوزه فرهنگ را محدود دانست و تصریح کرد: در مقابل این محدودیت‌ها نیازها بسیار گسترده است که بایداز توان تمامی ساختارها و سازمان‌هابرای عمق‌بخشی به فرهنگ در فضاهای عمومی استفاده کرد.

 

نبی زاده بیان داشت: اگر محدودیت‌هایی در اعتبارات حوزه فرهنگ وجود دارد باید بستر فضاهای عمومی و خصوصی در کنار برنامه‌های فرهنگی تعریف تا محدودیت‌ها پوشش داده شود.

 

قائم‌مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بابیان اینکه به‌زودی شاهد برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری استانی و ملی در سرخس خواهیم بود، اظهار داشت: رسالت اصلی ارشاد اسلامی گسترش و عمق‌بخشی به فرهنگ در فضاهای عمومی است.

 

وی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد و مؤسسات فرهنگی می‌توانند ظرفیت فرهنگی را گسترش دهند، بنابراین افزایش این کانون‌ها و مؤسسات ضروری است

 

جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان با جدیت پیگیری شود

صفا کیخانژاد رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس در ادامه با تأکید بر اینکه باید جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان با جدیت پیگیری شود، گفت: یکی از مخالفت‌های ما با برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی به این دلیل بود که خروجی از این جلسات نداشتیم.

 

وی افزود: جلسات شورای فرهنگ عمومی زمانی ارزشمند خواهد بود که مصوبات آن اجرا شود و برای مردم خیروبرکت داشته باشد.

 

حمزه شجاع رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس در ادامه این مراسم بابیان اینکه تعامل خوبی با امام‌جمعه شهرستان برای برگزاری جلسات مستمر شورای فرهنگ عمومی برقرارشده، اظهار داشت: مصوبات جلسه گذشته شورای فرهنگ عمومی شهرستان در حال پیگیری و اجرا است.

 

اداره ارشاد اسلامی سرخس محل تاخت‌وتازهای سیاسی نیست

وی افزود: درد روحی بر روح و جان فرهنگ شهرستان سرخس دمیده شده و قلب مریض فرهنگ ما کهبه‌عنوان پیشانی نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم هیچ رنگ و بویی از فرهنگ اصیل اسلامی و فرهنگ رضوی ندارد، بنابراین باید تلاش کنیم که چهره سرخس به تاریخ ایران اسلامی و فرهنگ رضوی مزین شود.

 

شجاع بابیان اینکه اداره ارشاد اسلامی سرخس محل تاخت‌وتازهای سیاسی نیست، تصریح کرد: نگاه‌ها به اداره ارشاد اسلامی سرخس، نگاه سیاسی بوده و در تلاش هستیم که این نگاه را تغییر دهیم.

 

رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس ادامه داد: در این مدت کوتاه کارگاه میناکاری در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فعال‌شده و قرار است تعدادی از مددجویان اداره بهزیستی به فعالیت‌های تولیدی در این کارگاه مشغول شوند.

 

وی بیان داشت: تمامی کانون‌های فرهنگی و هنری شهرستان را فعال کردیم و توجه ویژه‌ای به طراحی لباس و ساخت سازهای سنتی شده است.

 

شجاع عنوان کرد: تبریک را زمانی خواهیم گرفت که حرکت مؤثری در حوزه فرهنگ شهرستان انجام داده باشیم.

 

رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس افزود: با تمامی نهادهای انقلابی برای ترویج فرهنگ و هنر اسلامی در راه رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری در میدان عمل همکاری خواهیم داشت.

 

از حاشیه‌های این مراسم تأخیر دوساعته مهمانان استانی به دلیل بارش برف در محور سرخس – مشهد بود.

 

شعرخوانی شاعران، اجرای موسیقی سنتی سرخس، پخش کلیپ از مقام معظم رهبری درباره اهمیت فرهنگ و همچنین کلیپی با موضوع مضرات ماهواره از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/