ردیابی عامل بیماری هاری در چند روستای سرخس/ بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور برای دهیاران تشریح شد
ردیابی عامل بیماری هاری در چند روستای سرخس/ بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور برای دهیاران تشریح شد
رئیس شبکه دامپزشکی سرخس گفت: با توجه به ردیابی عامل بیماری هاری در چند روستای سرخس در دو ماه اخیر و احتمال انتشار ویروس هاری به دیگر روستاها، لزوم قرنطینه و پرهیز از حمل‌ونقل غیرمجاز دام بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

عباس باغبان نژاد در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: دو بیماری هاری و آنفلوانزای فوق حاد طیور که مشترک بین انسان و حیوان هستند، برای دهیاران شهرستان سرخس تشریح شد.

 

رئیس شبکه دامپزشکی سرخس افزود: در پی بروز چند کانون بیماری هاری در شهرستان که به تأیید انستیتو پاستور ایران نیز رسیده است، مخاطرات بیماری کشنده هاری به همراه شرح وظایف قانونی دهیاران و همچنین عملکرد فنی و بهداشتی شبکه دامپزشکی در چند کانون اخیر هاری شهرستان، برای ۴۱ نفر از دهیاران روستاهای شهرستان سرخس تشریح شد.

 

وی اظهار داشت: بیماری هاری علیرغم تمام پیشرفت‌های علم پزشکی و دامپزشکی متأسفانه هیچ درمانی ندارد و مرگ حتمی در انتظار هر انسان و حیوانی است که هار شود.

 

باغبان نژاد تصریح کرد: با توجه به ردیابی عامل بیماری هاری در چند روستای سرخس در دو ماه اخیر و احتمال انتشار ویروس هاری به دیگر روستاها، لزوم قرنطینه و پرهیز از حمل‌ونقل غیرمجاز دام بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

 

رئیس شبکه دامپزشکی سرخس با تشریح علائم بالینی و راه‌های انتقال آنفلوانزای فوق حاد طیور بیان داشت: با توجه به درگیری چند استان کشور به ویروس آنفلوانزای فوق حاد طیور لازم است شهروندان و اهالی روستاها هرگونه تلفات طیور را به شبکه دامپزشکی شهرستان سرخس از طریق شماره تماس ۳۴۵۲۶۹۳۰ گزارش دهند.

انتهای پیام/