تأثیرگذاری رسانه‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی/ کاهش میزان مطالعه موجب رشد ضد ارزش‌ها در جامعه می‌شود
تأثیرگذاری رسانه‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی/ کاهش میزان مطالعه موجب رشد ضد ارزش‌ها در جامعه می‌شود
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: رسانه‌ها به دلیل جایگاهی که در جامعه دارند از نقش تأثیرگذاری در نفوذ افکار عمومی برخوردارند و می‌توانند در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مؤثر واقع شوند.

یوسف امینی در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه کتاب سال سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با تقدیر از فعالیت‌های پالایشگاه سرخس در برپایی دوازده دوره مستمر این نمایشگاه گفت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی جزو کم‌هزینه‌ترین، مؤثرترین و سالم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی است.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی بابیان اینکه در جامعه ما به امر کتابخوانی به‌عنوان یک کار اوقات فراغت و تفریحی نگاه می‌شود، اظهار داشت: کتابخوانی مختص به یک گروه فرهیخته و تحصیل‌کرده نیست درحالی‌که در جامعه ما این مبحث را مربوط به یکسری گروه‌های خاص شامل فرهنگی، معلمان، طلاب، فرهیختگان و نخبگان می‌دانند، اما کتابخوانی یک امر تربیتی و آموزشی است.

 

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم کتابخوانی رواج پیدا کند باید دست‌به‌دست هم دهیم و با تلاش در این حوزه به توسعه کتابخوانی در جامعه کمک کنیم.

 

امینی نقش خانواده، مدرسه و رسانه‌ها را به‌عنوان سه اصل اساسی در ترویج کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه عنوان و تأکید کرد: در این میان، رسانه‌ها به دلیل جایگاهی که در جامعه دارند و از نقش تأثیرگذاری در نفوذ افکار عمومی برخوردارند، می‌توانند در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مؤثر واقع شوند.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با تأکید بر اینکه کشورهای توسعه‌یافته و موفق آمار مطالعه آن‌ها با توسعه‌یافتگی برابری می‌کند، ادامه داد: هرچقدر میزان مطالعه در جامعه کم شود، ضد ارزش‌ها رشد پیدا می‌کنند.

 

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد خراسان رضوی در ادامه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، برنامه‌های زیادی را در دست پیگیری دارد که یکی از این برنامه‌ها، برگزاری جشنواره روستا و عشایر و همچنین انتخاب پایتخت کتاب کشور بود.

 

دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب سال سرخس از ۱۲ تا ۲۲ دی‌ماه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرک گاز شهید مهاجر سرخس برپا است.

انتهای پیام/