تفکر فتنه گران باید در جامعه اعدام شود/ ایران اسلامی امروز آماج بمباران فرهنگی دشمن است
تفکر فتنه گران باید در جامعه اعدام شود/ ایران اسلامی امروز آماج بمباران فرهنگی دشمن است
امام‌جمعه سرخس به اقدامات فتنه گران در سال 88 اشاره کرد و گفت: قبل از اینکه فتنه گران اعدام فیزیکی شوند، باید تفکر آن‌ها در جامعه اعدام شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و با اشاره به حماسه ۹ دی گفت: حماسه ۹ دی حکایت از موقع‌شناسی مردم ایران اسلامی دارد.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: اگر موقع‌شناسی مردم ایران اسلامی نبود، امروز مانند جاماندگان نصرت ولی خدا در کربلا، تا آخرت حسرت می‌خوردیم و گرفتار فتنه‌های دیگر بلاد اسلامی می‌شدیم.

 

وی به تلاش دشمن در وارونه نشان دادن اسلام ناب اشاره و تصریح کرد: استکبار جهانی آن‌قدر جلو می‌آید تا از آرمان‌های خودمان کوتاه بیاییم مانند داعشی که در ظاهر با پرچم لا اله الا الله آمده درحالی‌که پشت پرچم او توطئه‌های دنیای استکبار پنهان شده است.

 

ارژنگ به اقدامات فتنه گران در سال ۸۸ اشاره و اظهار داشت: قبل از اینکه فتنه گران اعدام فیزیکی شوند، باید تفکر آن‌ها در جامعه اعدام شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس «نفوذ» را فتنه جدید دشمنان عنوان کرد و افزود: امروز ایران اسلامی آماج بمباران فرهنگی دشمنان است، بنابراین در این جنگ فرهنگی باید نقاط آسیب‌پذیر را شناسایی کنیم و مانند سد جلوی این نفوذ را بگیریم.

 

وی «نفوذ در دین»  را یکی دیگر از راه‌های نفوذ دشمن دانست و عنوان کرد: در این نفوذ دشمن با ظاهری دینی و با نگاه سطحی، دین را طوری نشان می‌دهد که در آن ولنگاری و سازش باشد.

 

امام‌جمعه سرخس تفرقه‌افکنی را از دیگر راه‌های نفوذ دشمن عنوان کرد و اظهار داشت: همان‌طور که وحدت رمز پیروزی است، تفرقه نیز عامل شکست است.

 

ارژنگ تخریب وجهه رهبری و شبهه افکنی را از راه‌های بروز فتنه دانست و بیان داشت:  اگر در نظام اسلامی که دوام آن به رهبری است، اجازه بدهیم وجهه ایشان تخریب شود، جامعه گرفتار فتنه‌ها می‌شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: یکی از جریاناتی که می‌تواند زمینه نفوذ دشمن را فراهم کند رسانه‌ها هستند؛ رسانه اگر خائن باشد پایگاه دشمن می‌شود.

 

وی عنوان کرد: امروز بسیاری از رسانه‌های دنیا در اختیار کمپانی‌های اسلحه‌سازی استکبار است که اگر نبودند، امثال داعش و گروه‌های تکفیری و تروریستی نمی‌توانستند باطل را لباس حق بپوشند.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه به اختلاس فرهنگی در جامعه اشاره کرد و افزود: امروز همان‌طور که اختلاس اقتصادی را نکوهش می‌کنیم، باید اختلاس فرهنگی را نیز نکوهش کنیم.

 

ارژنگ تصریح کرد: امروز کسانی که به رهبری و حکومت اسلامی حمله می‌کنند باید دهان آن‌ها را با مشت محکم و آهنین خرد کرد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه فتنه‌های بزرگ‌تری در راه است، اظهار داشت: حرکت عقلانی مردم در مسیر ولایت و حضور آن‌ها درصحنه، فتنه‌ها را خفه می‌کند و اسلام ناب و زیبا که از زبان علمای شیعه صادر می‌شود، جهان را فرا خواهد گرفت.

انتهای پیام/