وضع تحریم‌های ثانویه ظالمانه علیه ایران اسلامی پس از فتنه ۸۸/ انگلیس در طراحی فتنه و همگامی با فتنه گران نقش برجسته‌ای داشت/ حماسه ۹ دی نقطه پایان فتنه و فتنه گران بود
وضع تحریم‌های ثانویه ظالمانه علیه ایران اسلامی پس از فتنه ۸۸/ انگلیس در طراحی فتنه و همگامی با فتنه گران نقش برجسته‌ای داشت/ حماسه ۹ دی نقطه پایان فتنه و فتنه گران بود
نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه فتنه گران هنوز هم باید پاسخگوی اقدامات خود باشند، گفت: حوادث سال 88 و اقدامات فتنه گران باعث شد که تحریم‌های ثانویه ظالمانه‌ای بر کشور ما تحمیل شود و چهره و وجهه جهانی ایران اسلامی مخدوش و آسیب ببیند.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: ایران اسلامی پیش از فتنه ۸۸ در یک مسیر توسعه در عرصه‌های هسته‌ای و هوا و فضا قرار داشت و این مسئله اقتدار جهانی برای کشور ما در پی داشت.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی افزود: در حقیقت فتنه ۸۸ و حوادثی که اتفاق افتاد، فراتر از یک اعتراض به نتیجه یک انتخابات بود.

 

وی ادامه داد: هدف حوادث سال ۸۸ این بود که چهره جهانی جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان یک کشور مقتدر و روبه‌پیشرفت در اذهان عمومی جهان بشکند.

 

قاضی‌زاده هاشمی به وضع تحریم‌های ثانویه علیه ایران اسلامی پس از فتنه ۸۸ اشاره و تصریح کرد: بسیاری از تحریم‌های ثانویه از مهر و آبان سال ۸۸ به بعد علیه ایران اسلامی وضع و به یک عامل فشار برای کشور ما تبدیل شد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بانیان فتنه ۸۸ هنوز هم باید پاسخگوی اقدامات خود باشند، اظهار داشت: حوادث سال ۸۸ و اقدامات فتنه گران باعث شد که تحریم‌های ثانویه ظالمانه‌ای بر کشور ما تحمیل شود و چهره و وجهه جهانی ایران اسلامی مخدوش و آسیب ببیند.

 

وی به نقش برجسته انگلیس در وقوع حوادث سال ۸۸ اشاره و عنوان کرد: انگلیس در طراحی فتنه ۸۸ و هم گامی با فتنه گران نقش برجسته‌ای داشت.

 

قاضی‌زاده هاشمی بیان داشت: انگلیسی‌ها دوست دارند که سیاست‌های مداخله‌جویانه‌ای در بسیاری از کشورها به‌خصوص ایران اسلامی داشته باشند و این سیاست‌های مداخله‌جویانه هم به وجهه خود این کشور ضربه زده و هم موجب شده است که مردم ما حساسیت بیشتری نسبت به این کشور داشته باشند.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی در ادامه به شکل‌گیری حماسه ۹ دی اشاره و تصریح کرد: حماسه ۹ دی نمادی از تبلور بینش و نگاه عمیق سیاسی بود که مردم از خودشان نشان دادند و برای پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب وارد میدان شدند.

 

وی ادامه داد: حرکت ۹ دی ۸۸ فارغ از حضور حماسی مردم، حرکتی نسبت به هنجارهای متعددی بود که شکسته شده بود.

 

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: حماسه مردمی ۹ دی بابت توهین‌هایی بود که در روز عاشورا و در قالب اعتراضات به اعتقادات دینی مردم شد.

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حماسه ۹ دی ۸۸ یک بازتاب دینی و اعتقادی و ملی و مردمی سراسری نسبت به حوادثی بود که چند ماه گذشته رخ داده بود.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حماسه ۹ دی را پایان فتنه و فتنه گران دانست و اظهار داشت: تحریک مردم در روز عاشورا توسط فتنه گران باعث شد که ماهیت آن‌ها برای مردم افشاشده و این نقطه پایانی برای آن‌ها شود.

 

قاضی‌زاده هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: در انتخابات سال ۸۸ به‌عنوان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور بودم و دو هفته به حماسه ۹ دی یعنی ۱۶ آذر ۸۸ مأموریتم به پایان رسید و توانستم در راهپیمایی ۹ دی در میدان انقلاب تهران حضور داشته باشم.

انتهای پیام/