فتنه ۸۸ اصل نظام را نشانه رفته بود/ دشمنان درجه‌یک ملت ایران حامی فتنه گران سال ۸۸ بودند/ مؤثرترین راه‌ خروج از فتنه رجوع به رهبری است
فتنه ۸۸ اصل نظام را نشانه رفته بود/ دشمنان درجه‌یک ملت ایران حامی فتنه گران سال ۸۸ بودند/ مؤثرترین راه‌ خروج از فتنه رجوع به رهبری است
امام‌جمعه سرخس یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین راه‌های خروج از فتنه را رجوع به رهبری دانست و گفت: هنگام پیدایش فتنه نقش رهبری در خاموشی فتنه بی‌بدیل بوده و رهبری مانند پرچم و علمی هستند که چشم ملت نظاره‌گر آن پرچم و علم است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و با اشاره به خطبه ۱۸۲ نهج‌البلاغه گفت: در جامعه‌ای که روحیه تقوا حکم‌فرما شود، آسیب‌پذیری آن جامعه در برابر فتنه‌ها کم می‌شود و تقوا مانند نوری است که در تاریکی‌های فتنه‌ها نجات‌بخش است.

 

امام‌جمعه سرخس با اشاره به حماسه ۹ دی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری پس از فتنه ۸۸ دست قدرت الهی و روح حسین بن علی علیه‌السلام و ولایت حماسه خودجوش ۹ دی را شکل داد و بساط فتنه و فتنه گران را جمع کرد.

 

وی عامل اصلی شناخت حق و باطل در عرصه‌های غبارآلود را «بصیرت» دانست و تصریح کرد: جامعه‌ای که بصیر باشد گرفتار تاریکی‌ها و فضاهای غبارآلود نمی‌شود و فتنه را در نطفه خفه می‌کند.

 

ارژنگ تقویت بصیرت را یکی از راه‌های ایمن‌سازی جامعه در برابر فتنه‌ها عنوان کرد و افزود: در فتنه‌ها باید مراکز، طراحان فتنه و اهداف فتنه به مردم شناسانده شوند تا دوباره مردم به دام آن‌ها نیفتند.

 

امام‌جمعه سرخس به بازخوانی فتنه ۸۸ پرداخت و عنوان کرد: فتنه گران سال ۸۸ روی شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خط کشیدند و مطرح کردند که جبهه مقاومت معنایی ندارد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس بابیان اینکه در فتنه ۸۸ ارزش‌ها زیر سؤال رفت، ادامه داد: فتنه گران سال ۸۸ به پایگاه‌های بسیج که جزو ارزش‌های ما است حمله کردند و تصویر حضرت امام (ره) و پرچم‌های مقدس یا حسین (ع) و یا زهرا (س) توسط آن‌ها به آتش کشیده شد.

 

ارژنگ اظهار داشت: در حکمت یکم نهج‌البلاغه امام علی (ع) می‌فرمایند که وقتی فضا غبارآلود شد، باید ثبات قدم داشته باشیم؛ بسیاری از کسانی که برای آن‌ها ماهیت فتنه گران تبیین شد، عقب رفتند.

 

وی بابیان اینکه در فتنه‌ها باطل با لباس حق وارد میدان می‌شود، تصریح کرد: توجه به اصول و معیارها به‌جای شخصیت‌ها به جامعه کمک می‌کند تا حق را از باطل بشناسند.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: وقتی فضا غبارآلود می‌شود و فتنه می‌آید، شخصیت‌ها کنار می‌روند و خواص سکوت و عقب‌نشینی می‌کنند.

 

ارژنگ با تأکید بر اینکه دشمنان درجه‌یک ملت ایران حامی فتنه گران در سال ۸۸ بودند، عنوان کرد: به تعبیر حضرت امام (ره) زمانی که دشمن از شما تعریف و تمجید کرد بدانید که راه را اشتباه رفته‌اید.

 

خطیب نماز جمعه سرخس یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین راه‌های خروج از فتنه را رجوع به رهبری دانست و افزود: هنگام پیدایش فتنه نقش رهبری در خاموشی فتنه بی‌بدیل بوده و رهبری مانند پرچم و علمی هستند که چشم ملت نظاره‌گر آن پرچم و علم است.

 

وی تصریح کرد: باوجوداینکه چندین بار رهبر معظم انقلاب به فتنه گران هشدار دادند، اما چون آن‌ها به دنبال براندازی و سرنگونی اصل نظام بودند، از راه خود بازنگشتند.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه بیکاری را عامل گرفتاری‌های جامعه در عرصه‌های مختلف دانست و افزود: کارشناسان عقیده دارند که بین رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال باید توازن برقرار باشد، بنابراین اگر در جایی مسئله رشد اقتصادی مطرح می‌شود باید دید اشتغال متوازن نیز همراه با آن ایجاد شده باشد.

انتهای پیام/