حجت‌الاسلام ارژنگ: پیاده‌سازی گفتمان رهبری در جامعه موجب تقویت بنیه فرهنگی می‌شود/ سنجرانی: پالایشگاه سرخس الگوی موفقی از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است
حجت‌الاسلام ارژنگ: پیاده‌سازی گفتمان رهبری در جامعه موجب تقویت بنیه فرهنگی می‌شود/ سنجرانی: پالایشگاه سرخس الگوی موفقی از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است
جلسه شورای فرهنگ عمومی سرخس با موضوع «گفتمان سازی فرمایشات مقام معظم رهبری» در محل دفتر امام‌جمعه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، جلسه شورای فرهنگ عمومی سرخس با حضور تمامی اعضای این شورا با موضوع «گفتمان سازی فرمایشات مقام معظم رهبری» در محل دفتر امام‌جمعه شهرستان برگزار شد.

 

حمزه شجاع رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس در این جلسه به عملکرد ۳۰ روزه خود پرداخت و گفت: تمامی انجمن‌های هنری و مؤسسات فرهنگی شهرستان در طول این مدت ساماندهی شده‌اند.

 

وی تحقق و نشر افکار امام راحل و مقام معظم رهبری در جامعه به زبان هنر را وظیفه ذاتی دستگاه فرهنگ و هنر عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدات صنایع‌دستی با رویکرد تحقق اقتصاد مقاومتی در مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%b3%d8%b1%d8%ae%d8%b3-2

شجاع مهم‌ترین رسالت هنرمندان را ابلاغ پیام‌های دینی با نگاه هنرمندانه به جامعه دانست و افزود: با توجه به مرزی بودن و تلفیقی بودن شهرستان همگرایی تمامی ترجمان‌ها برای ارتقای بصیرت اجتماعی ضروری است.

 

حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ امام‌جمعه سرخس و رئیس شورای فرهنگ و عمومی شهرستان در ادامه به ‌ضرورت پیاده‌سازی تفکر انقلابی و روحیه جهادی در جامعه اشاره و تصریح کرد: پیاده‌سازی گفتمان مقام معظم رهبری در جامعه به‌منظور تقویت بنیه فرهنگی و تسریع امور زندگی مردم در قالب آموزه‌های دینی یک ضرورت است.

 

وی لازمه حیات طیبه مردم و سلامت جامعه را حضور هنرمندان در میدان عمل با ابزار تقوای الهی و تخصص انقلابی عنوان کرد و افزود: باید از ظرفیت تئاتر در گفتمان سازی فرمایشات رهبری در روستاها استفاده کرد و برای موضوعاتی همچون سبک زندگی اسلامی، اسراف و خانواده برنامه داشت.

%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%b3%d8%b1%d8%ae%d8%b3-1

امام‌جمعه سرخس اظهار داشت: آموزش اصول زندگی به زوجین جوان قبل از ازدواج به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه طلاق و طرح مسائل کلیدی عرصه خانواده به آن‌ها امری مهم است.

 

حسین سنجرانی فرماندار سرخس در ادامه فرهنگ و هنر را شریان حیاتی جامعه در تمامی سطوح دانست و خاطرنشان کرد: کارگروه‌های شورای فرهنگ عمومی شهرستان فعال شود و در جلسات آینده مسئولان کارگروه‌ها مسائل را مطرح کنند.

 

وی بابیان اینکه تا پایان امسال با حضور تولیت آستان قدس رضوی در شهرستان اخبار خوبی به اطلاع مردم در حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغال می‌رسد، خاطرنشان کرد: پالایشگاه شهید هاشمی نژاد الگوی موفقی از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان است.

انتهای پیام/