توسعه همه‌جانبه آموزشگاه‌های هنری در سرخس/ هنرمندانی که در مجالس عروسی موسیقی‌های مبتذل اجرا می‌کنند به رسمیت نمی‌شناسیم
توسعه همه‌جانبه آموزشگاه‌های هنری در سرخس/ هنرمندانی که در مجالس عروسی موسیقی‌های مبتذل اجرا می‌کنند به رسمیت نمی‌شناسیم
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس هنرمندانی که در مجالس عروسی موسیقی‌های مبتذل اجرا می‌کنند به رسمیت نمی‌شناسد و از حضور این هنرمندان به سالن ارشاد نیز جلوگیری می‌شود.

حمزه شجاع در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس گفت: اعتلای هنر دینی در سطح جامعه که موردنظر رهبر معظم انقلاب است، ایجاد وحدت رویه بین شورای فرهنگ عمومی به محوریت امام‌جمعه شهرستان برای پیاده‌سازی افکار انقلاب اسلامی و ایجاد ارتباط جوانان با آداب‌ورسوم انقلاب اسلامی از طریق زبان هنر در دستور کار اداره ارشاد اسلامی شهرستان است.

 

رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس به توسعه همه‌جانبه آموزشگاه‌های هنری در شهرستان اشاره و تصریح کرد: سه موسسه فرهنگی و هنری در شهرستان داریم که دو موسسه آن فعال هستند، همچنین از دو موسسه قرآنی، یک موسسه در حال حاضر فعالیت دارد.

 

وی افزود: با توجه به جمعیت یکصد هزارنفری شهرستان باید ۱۰ آموزشگاه فعال هنری داشته باشیم.

 

شجاع با تأکید بر اینکه در مقوله فرهنگ برنامه‌های مدونی داریم، بیان داشت: باهدف آشنایی قشر جوان با فرامین قرآن و آموزه‌های دینی با موسسه تدبر قرآن هماهنگی‌های لازم انجام‌شده تا این طرح با تأمین مکان اداره ارشاد در سرخس اجرا شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس بابیان اینکه هنرمندان نقش بسزایی در ایجاد اشتغال جامعه دارند، اظهار داشت: طرح مطالعاتی راه‌اندازی کارگاه تولیدات فرش، میناکاری و سفال رو به پایان است و به‌زودی این کارگاه‌ها در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسامی شهرستان دایر می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در انجمن‌های هنری و فرهنگی رویکردی آموزش محور را دنبال می‌کنیم، گفت: در گام اول انجمن نمایش، خوشنویسان، شعر و ادب، فیلم و عکس و هنرهای تجسمی که بیشتر غیرفعال شده بود، احیا شده است.

 

شجاع هدف از احیای انجمن هنرهای تجسمی را کمک به رفع معضل بیکاری عنوان کرد و افزود: بازاریابی محصولات هنرهای تجسمی در شهرستان انجام‌شده و اولین هدف از احیای این انجمن کمک به رفع معضل بیکاری است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس به یکپارچه‌سازی انجمن موسیقی شهرستان اشاره کرد و افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس هنرمندانی که در مجالس عروسی موسیقی‌های مبتذل اجرا می‌کنند به رسمیت نمی‌شناسد و از حضور این هنرمندان به سالن ارشاد نیز جلوگیری می‌شود.

 

وی افزود: موسیقی سنتی و پاپ تا زمانی که در خدمت ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد، موردحمایت ما خواهد بود.

 

شجاع در ادامه به راه‌اندازی سینمای دیجیتال در اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان اشاره کرد و افزود: طبق هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با انجمن سینمای جوان، سینما دیجیتال در محل سالن نمایش اداره ارشاد اسلامی سرخس در آینده نزدیک تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس با اشاره به آخرین وضعیت ساخت مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس خاطرنشان کرد: فاز یک مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ  و ارشاد و اسلامی سرخس که شامل بخش اداری و فرهنگسرا است، هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/