تئوریزه کردن کدخدایی آمریکا در جهان با ابزار قدرت نرم/ برجام از مصادیق خودباختگی ملی است
تئوریزه کردن کدخدایی آمریکا در جهان با ابزار قدرت نرم/ برجام از مصادیق خودباختگی ملی است
امام جمعه سرخس برجام را مصداق خودباختگی ملی دانست و گفت: رفتن به دنبال سرمایه‌داری غرب، اصرار بر ما نمی‌توانیم و مذاکره با آمریکا برای حل مشکلات کشور از مصادیق خودباختگی ملی است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و با تبریک ولادت باسعادت پیامبر مکرم اسلام و امام جعفر صادق علیه‌السلام گفت: نهضت علمی امام صادق علیه‌السلام در حقیقت برای جهل زدایی و جلوگیری از سطحی‌نگری نسبت به دین و عمق‌بخشی به اندیشه‌ها ایجاد شد.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: اگر نهضتی علمی که ویژگی آن بصیرت افزایی باشد در جامعه اسلامی داشته باشیم، دیگر شاهد این جنایت‌ها و اتفاقات در منطقه نخواهیم بود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: ثروت و قدرت آمریکا امروز پشت جهل عده‌ای قرار گرفته تا کشورهای اسلامی را دچار گسست کند.

 

وی ادامه داد: به برکت آگاه‌سازی و روشنگری علمای اسلام به‌خصوص رهبر فرزانه انقلاب، باطن خبیث گروه‌های سلفی و تکفیری برای مردم آشکار شد و باوجودی که نظر تحلیلگران به تجزیه و تقسیم سوریه بعد از جنگ در این کشور بود، به برکت همین روشنگری‌ها شاهد آزادسازی شهر استراتژیک حلب هستیم.

 

ارژنگ با تأکید بر اینکه عدم آگاه‌سازی و سطحی‌نگری به آینده اسلام ضربه می‌زند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها برای ضربه زدن به اسلام دو گزینه «سرکوب و سلطه» یعنی جنگ نظامی، کودتا، تحریم و تهدید و دیگری «قدرت نرم» را در دستور کار قرار داده‌اند.

 

امام‌جمعه سرخس با اشاره به اقدامات آمریکا در قدرت نرم اظهار داشت: در قدرت نرم، سینمای هالیوود و روشنفکرانی که در کشورهای مختلف به‌عنوان دیپلماسی عمومی آمریکا هستند، چهره او را بزک می‌کنند.

 

وی بیان داشت: از نظر آمریکا جهان به‌مانند دهکده است و کدخدای این دهکده نیز آمریکایی‌ها هستند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس ادامه داد: آمریکا از سطحی‌نگری دینی در جوامع اسلامی استفاده کرد و بعد جنگ نیابتی در منطقه به راه انداخت.

 

ارژنگ تقدیر از رهبران تشیع انگلیسی در پارلمان کانادا را از نمونه‌های قدرت نرم آمریکا عنوان کرد و افزود: امروز بسیاری از شبکه‌های آمریکایی در اختیار گروه‌های سلفی و تکفیری است.

 

امام‌جمعه سرخس ادامه داد: پس از بیداری اسلامی، آمریکایی‌ها وقتی دیدند که جنگ نظامی دیگر توجیهی ندارد متوسل به ابزار قدرت نرم شدند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه آمریکا در قدرت نرم از ابزارهای کنترل و نفوذ فرهنگی استفاده می‌کند، تصریح کرد: تئوریزه کردن کدخدایی آمریکا در جهان، تبلیغ گفتمان لیبرالیسم در مقابل اندیشه انقلابی و ترویج روحیه خودباختگی ملی از برنامه‌های آمریکا در قدرت نرم است.

 

ارژنگ برجام را مصداق خودباختگی ملی دانست و اظهار داشت: رفتن به دنبال سرمایه‌داری غرب، اصرار بر ما نمی‌توانیم و مذاکره با آمریکا برای حل مشکلات کشور از مصادیق خودباختگی ملی است.

 

وی بیان داشت: آمریکا از ابزار قدرت نرم استفاده می‌کند تا بستری برای نفوذ فرهنگی و سیاسی در کشور ما فراهم کند، بنابراین در مقابل این ابزار و غول رسانه‌ای آمریکا باید زمینه‌ای فراهم شود که سطحی‌نگری در مسائل دینی افزایش پیدا نکند.

 

امام‌جمعه سرخس بر وحدت و بصیرت میان صفوف مردم، دولت و ملت و جهان اسلام تأکید کرد و گفت: در مقابل جنگ هوشمند دشمنان نباید اجازه داد که نظام اسلامی تضعیف شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در پایان خاطرنشان کرد: ملت ایران به برکت نظام اسلامی و هدایت‌ها و روشنگری‌های رهبر فرزانه انقلاب تا به امروز در دفاع از آرمان‌ها هیچ کوتاهی نکرده است.

انتهای پیام/