حجت‌الاسلام ارژنگ: رسالت امروز علمای اسلام جهل زدایی و آگاهی بخشی است/ مولوی پارسا: «اتحاد امت اسلامی» یکی از معروفات بزرگ است/ حجت‌الاسلام معادی: دست یهود و انگلیس در تمامی اتفاقات منطقه مشهود است
حجت‌الاسلام ارژنگ: رسالت امروز علمای اسلام جهل زدایی و آگاهی بخشی است/ مولوی پارسا: «اتحاد امت اسلامی» یکی از معروفات بزرگ است/ حجت‌الاسلام معادی: دست یهود و انگلیس در تمامی اتفاقات منطقه مشهود است
همایش وحدت علمای شیعه و سنی شهرستان سرخس باهدف ایجاد روحیه اخوت اسلامی در پیکره اجتماع و تألیف قلوب، ظهر امروز در محل دفتر امام‌جمعه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، همایش وحدت علمای شیعه و سنی شهرستان سرخس باهدف ایجاد روحیه اخوت اسلامی در پیکره اجتماع و تألیف قلوب، ظهر امروز (سه‌شنبه) در محل دفتر امام‌جمعه این شهرستان برگزار شد.

 

رسالت امروز علمای اسلام جهل زدایی و آگاهی بخشی است

حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ امام‌جمعه سرخس در این مراسم به نقش علما و خواص جهان اسلام در غفلت زدایی از مسلمانان اشاره کرد و گفت: امروز در کشورهای اسلامی اگر علما و خواص آن طوری که علما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روشنگری می‌کنند وارد میدان می‌شدند، شاهد این اتفاقات و مصیبت‌ها نبودیم.

 

وی بابیان اینکه علما و خواص جهان اسلام بایستی پیرامون مسائل مختلف نقش‌آفرینی کنند، افزود: علما و خواص جهان اسلام نباید به خاطر مصالح شخصی، حقایق را پنهان کرده و مهر به دهان بزنند.

 

امام‌جمعه سرخس اظهار داشت: امروز جهان اسلام هم ازنظر کمی و هم ازنظر منابع یک قدرت واقعی بوده و به همین دلیل استکبار جهانی به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی است.

 

ارژنگ با تأکید بر اینکه باید مشترکات مسلمانان برجسته‌سازی شود، عنوان کرد: اگر مشترکات مسلمانان برجسته‌سازی می‌شد، امروز شاهد این نبودیم که در شبکه‌های ماهواره‌ای به خاطر اختلاف فقهی که یک امری عادی است، شیعه و سنی را علیه یکدیگر تحریک کنند.

 

وی بیان داشت: مسائلی مانند ۱۱ سپتامبر، افغانستان و عراق به این دلیل بود که دشمنان از گسترش مکتب رحمانی اسلام در هراس بودند.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: اگر مکتب رحمانی اسلامی گسترش پیدا کند، جایی برای زورگویی، حکم رانی و سلطه استکبار جهانی باقی نمی‌گذارد.

 

ارژنگ بابیان اینکه نقش علما و خواص در استمرار امنیت در کشور مهم است، تصریح کرد: جهل زدایی و آگاهی بخشی رسالت امروز علمای اسلام است و هرجایی بصیرت و آگاهی وجود داشته باشد، دشمن عقب‌نشینی می‌کند.

 

«اتحاد امت اسلامی» یکی از معروفات بزرگ است

مولوی احمد پارسا امام‌جمعه اهل سنت شهرستان سرخس نیز در این مراسم گفت: آن چیزی که در طول تاریخ عامل عزت، سربلندی و سرافرازی امت اسلامی‌شده، وحدت مسلمانان بوده است.

 

وی افزود: اختلاف‌نظر در امت اسلامی نه‌تنها عامل انحطاط نیست، بلکه عامل رشد و ترقی و مایه رحمت است.

 

امام‌جمعه اهل سنت سرخس یکی از معروفات بزرگ را «اتحاد امت اسلامی» دانست و تصریح کرد: مسلمانان جهان اسلام نباید نسبت به این معروف بی‌تفاوت باشند و فقط به‌عنوان یک تماشاگر به آن نگاه کنند.

 

پارسا ادامه داد: اگر علمای دین و طلایه‌داران تبلیغ متوجه وظیفه خطیر اسلامی خود بودند، شاهد این‌همه کشتارها و قتل و عام‌ها و تخریب زیرساخت‌های کشورهای اسلامی نبودیم.

 

امام‌جمعه اهل سنت سرخس اظهار داشت: استکبار جهانی گروه‌های تکفیری و تروریستی را به جان مسلمانان انداخته تا امنیت رژیم غاصب صهیونیستی حفظ شود.

 

وی با تأکید بر اینکه اختلاف در ردیف عذاب‌های الهی است، خاطرنشان کرد: شکرگزاری از نعمت اسلام، پاسداری کردن از اسلام است.

 

پارسا عنوان کرد: شیعه و سنی باید در برابر دشمنان به‌مانند یک صف مرصوص باشند.

 

دست یهود و انگلیس در تمامی اتفاقات منطقه مشهود است

حجت‌الاسلام ابراهیم معادی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی در ادامه این مراسم، آیت‌الله بروجردی را از مصادیق وحدت اسلامی دانست و اظهار داشت: نگاه بین‌المللی این مرجع عالی‌قدر و نوع تفکر ایشان به مناسبات و تعاملات زیر سایه تقریب مذاهب بود.

 

وی با تأکید بر اینکه به‌عنوان یک روحانی باید ماهیت مناسبات و تعاملات اجتماعی را بشناسیم، افزود: امام موسی صدر در نگاه اسلامی‌شان، به‌کل جهان نگاه می‌کردند و درحالی‌که یک روحانی شیعه بودند، تمامی ادیان را با این نگاه متحول کردند.

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: معاشرت در میان مردم جهان و احترام به‌تمامی مذاهب در همه ادیان با یک فکر اسلامی یک اصل اساسی است.

 

وی بیان داشت: گروه افراطی داعش که دست‌پرورده وهابیت است توسط اهل سنت طرد شد، همان‌گونه منافقینی که از دل شیعه بیرون آمدند، توسط شیعه طرد شدند.

 

معادی در پایان گفت: با حرکت‌هایی که در منطقه رخ داد و خون‌هایی که ریخته شد و شهدایی که از شیعه و اهل تسنن دادیم، این آگاهی میان مردم به وجود آمد که در پشت پرده تمامی این اتفاقات، دست یهود و انگلیس در کار است.

انتهای پیام/