طرح زمستانه امداد و نجات در سرخس آغاز شد
طرح زمستانه امداد و نجات در سرخس آغاز شد
رئیس جمعیت هلال‌احمر سرخس از آغاز طرح امدادرسانی زمستانه به خودروها و مسافران در جاده‌های شهری و برون‌شهری این شهرستان خبر داد.

محمد رضایی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: طرح امدادرسانی زمستانی در جاده‌ها هرساله با توجه به یخبندان جاده‌ها، برف، کولاک و هوای مه‌آلود اجرایی می‌شود.

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر سرخس افزود: این طرح از روز گذشته ۱۷ آذرماه در سطح جاده‌های شهری و بین‌شهری سرخس آغاز شده و تا  فروردین‌ماه ۹۶  ادامه دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح یک پایگاه ثابت امداد و نجات بین‌شهری در جاده سرخس به مشهد فعالیت دارد که در قالب طرح امدادرسانی زمستانی به کشیک ۲۴ ساعته مرکز اداری اضافه می‌شود.

 

رضایی ادامه داد: همچنین در قالب این طرح در هر شیفت پایگاه جاده‌ای ۵ نیروی امدادی مستقر هستند که در پایگاه جاده‌ای جمعیت هلال‌احمر شهرستان فعالیت دارند.

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر سرخس تصریح کرد: برای اسکان اضطراری و تغذیه مسافران حادثه‌دیده در پایگاه ثابت هلال‌احمر شهرستان، امکانات برای اسکان ۵ خانواده پیش‌بینی ‌شده و همچنین بالگرد هلال‌احمر در مرکز خراسان رضوی آماده ارائه خدمات به مسافران گرفتار و حادثه‌دیده است.

 

وی در پایان به رانندگان توصیه کرد، در فصل زمستان تا حد امکان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت سفرهای ضروری مجهز به لوازم ایمنی و حفاظتی مانند زنجیر چرخ، لباس گرم، سوخت کافی و مواد غذایی باشند.

انتهای پیام/