عزیمت ۹ هزار زائر پیاده سرخسی به سمت مشهد القلوب/ عاشقان دل‌سوخته‌ای که بر بال فرشتگان طی طریق الی الله می‌کنند
عزیمت ۹ هزار زائر پیاده سرخسی به سمت مشهد القلوب/ عاشقان دل‌سوخته‌ای که بر بال فرشتگان طی طریق الی الله می‌کنند
غروب بهانه آفرینش عالم امکان، رحمه‌العالمین، سبط اکبرش و آفتاب هشتم اهل‌بیت نبوت، شور و شوق و شکوهی در شریان هستی جریان انداخته که عاشقان کوی‌اش، دل‌سوخته و دلباخته در مسیر عاشقی‌اش حافی و حافر برای رسیدن به بارگاه آسمانی ثامن‌الائمه بر بال فرشتگان طی طریق الی الله می‌کنند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، غروب بهانه آفرینش عالم امکان، رحمه‌العالمین، سبط اکبرش و آفتاب هشتم اهل‌بیت نبوت، شور و شوق و شکوهی در شریان هستی جریان انداخته که عاشقان و عارفان کوی‌اش، دل‌سوخته و دلباخته در مسیر عاشقی‌اش حافی و حافر برای رسیدن به بارگاه آسمانی ثامن‌الائمه بر بال فرشتگان طی طریق الی الله می‌کنند.

 

و بعد از اربعین حسینی مغناطیس بهشتی عشق، سیل سرازیر محبان اهل‌البیت علیهم‌السلام را از سراسر جهان به این‌سو گسیل می‌دارد.

 

۱۸۵ کیلومتر مسیر دلنوازی و عشق‌بازی سرخس تا مشهد القلوب و سردی هوا باعث نشده پیر و جوان، زن و مرد و حتی محبان اهل سنت سرخسی حال و هوای زیارت محبوب را از سرشان خارج کنند؛ علیرغم همه موانع، امسال بیش از ۹ هزار نفر از مردم شهر و روستاهای سرخس در این همایش و پیاده‌روی معنوی شرکت کردند.

426201920_69275

عزیمت ۹ هزار زائر پیاده سرخسی به سمت مشهد القلوب

حجت‌الاسلام علی‌اصغر بتوئی، دبیر ستاد زائران پیاده شهرستان سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، بابیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد افزایش خیل عظیم زائران پیاده دیار خورشید از شهرستان مرزی و تلفیقی سرخس هستیم، گفت: امسال بیش از ۹ هزار نفر زائر در قالب ۴۳ کاروان از شهرستان سرخس عازم حرم مطهر رضوی شدند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرخس بابیان اینکه امسال نیز شاهد حضور گسترده برادران اهل سنت مان در این کاروان‌ها هستیم، تصریح کرد: حدود ۱۰۰۰ نفر از برادران اهل سنت این شهرستان امسال همراه با کاروان‌های پیاده حرم رضوی، در مراسم آخر صفر شرکت می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در طول مسیر تعداد ۱۲ ایستگاه پذیرایی از زائر توسط شهرداری‌های سرخس و مزداوند ایجاد شده است و همچنین سایر مساجد و حسینیه‌های مسیر نیز برای اسکان زائران در آمادگی کامل هستند.

 

بتوئی با تأکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی و دینی خوبی از طرف تبلیغات اسلامی برای زائران پیاده پیش‌بینی شده است، بیان داشت: در بسیاری از کاروان‌ها برای انجام فعالیت‌های فرهنگی طلاب حضور دارند و کاروان‌هایی که بانوان هستند، همراه آن‌ها طلاب زن اعزام‌ شده است.

 

دبیر ستاد زائران پیاده شهرستان سرخس افزود: همچنین با حضور ۵ طلبه از مشهد مقدس حلقه‌های معرفتی در محل اسکان زائران در شهر مزداوند برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: ۷ هزار بسته فرهنگی نیز شامل، مهر و جانماز، پیشانی‌بند، خرما و انجیر از طرف اداره تبلیغات اسلامی و شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان در بین زائران پیاده توزیع شده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرخس خاطرنشان کرد: نقش سازنده دستگاه‌های خدمات رسان و اداری شهرستان در خدمت‌رسانی به زائران پررنگ است و امیدواریم این همکاری استمرار داشته باشد.

 

وی اذعان کرد: زائران پیاده سال گذشته این شهرستان ۶ هزار و ۵۰۰ نفر بودند و امسال رشد ۴۰ درصدی این کاروان‌ها را شاهد هستیم.

 

تأمین امنیت کاروان‌های پیاده در محل‌های استقرار شبانه توسط بسیجیان

سرهنگ سید مرتضی شارعی مقدم در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: بسیجیان شهرستان سرخس همگام با مردم ولایتمدار این شهرستان در پیاده‌روی آخر ماه صفر به سمت حرم مطهر رضوی شرکت کردند.

 

فرمانده سپاه سرخس تصریح کرد: همچنین امنیت کاروان‌های پیاده شهرستان در محل‌های استقرار شبانه توسط بسیجیان و گردان امام حسین علیه‌السلام تأمین شد.

 

وی به برپایی ایستگاه صلواتی توسط کارکنان سپاه سرخس در ۴۵ کیلومتری جاده سرخس اشاره و خاطرنشان کرد: در این ایستگاه به زائران پیاده حرم مطهر رضوی خدمات درمانی و بهداشتی، غذای گرم و بسته‌های تنقلاتی، تهیه آب گرم برای وضو و سرویس بهداشتی ارائه شد.

%d8%a7%db%8c%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b5%d9%84%d9%88%d8%a7%d8%aa%db%8c-1

%d8%a7%db%8c%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b5%d9%84%d9%88%d8%a7%d8%aa%db%8c-2

امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر سرخس به ۸۵۰۰ زائر پیاده

رئیس جمعیت هلال‌احمر سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: طرح بزرگ عملیات امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر به زائران پیاده امام رضا علیه السلام چند سال است که در حال برگزاری بوده و با توجه به حجم زیاد زائران پیاده، هرسال بهتر و پرشورتر اجرا می‌شود.

 

محمد رضایی خاطرنشان کرد: قبل از اجرای طرح، جلساتی در قالب هماهنگی و ارائه پیش‌نویس در جمعیت هلال‌احمر سرخس و ۵ جلسه در ستاد خدمات زائران شهرستان برای هماهنگی برگزار شده است.

 

وی حضور در این طرح و خدمت به زائران پیاده امام رضا علیه‌السلام را یک افتخار و عشق عنوان کرد و افزود: خدمت صادقانه و عاشقانه و گرمی و فداکاری امدادگران هلال‌احمر التیام‌بخش زخم‌ها شده است.

%d9%87%d9%84%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d8%ad%d9%85%d8%b1

رئیس جمعیت هلال‌احمر سرخس اظهار داشت: در طرح بزرگ عملیات امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر به زائران پیاده علی ابن موسی‌الرضا علیه‌السلام در طرح همسفران خورشید، سه پایگاه‌ هلال‌احمر در سرخس به‌صورت شبانه‌روزی به زائران خدمت کردند.

 

رضایی ادامه داد: همچنین در این طرح از دو دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودرو نجات،یک دستگاه خودرو کمک دار سبک، سه دستگاه خودرو سواری و همچنین از پرواز بالگرد در محور سرخس- مشهد استفاده شد و در این ایام سه پایگاه امدادرسانی ثابت، یک تیم سیار و ۱۸۲ نفر روز نیروی امدادی در قالب کارکنان، امدادگر، نجات گر و پزشک داوطلب فعالیت کردند.

 

وی تصریح کرد: پایگاه‌های مزداوند، موکب امام رضا علیه‌السلام و پایگاه روستای تنگلشور به‌صورت ویژه با تمام امکانات امدادی ازجمله، ایجاد درمانگاه، محل اسکان به زائران پیاده حرم رضوی و حضور پزشک داوطلب خدمت‌رسانی کردند.

انتهای پیام/