دغدغه مسئولان اشتغال جوانان باشد نه لغو میتینگ‌های سیاسی/ فیش‌های نجومی محصول نبود تفکر بسیجی است
دغدغه مسئولان اشتغال جوانان باشد نه لغو میتینگ‌های سیاسی/ فیش‌های نجومی محصول نبود تفکر بسیجی است
امام‌جمعه سرخس به حاشیه‌سازی‌های سیاسی اخیر در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: متأسفانه عده‌ای که باید دغدغه آن‌ها اشتغال جوانان باشد، در میتینگ‌های سیاسی حضور پیدا می‌کنند و دغدغه آن‌ها برگزاری کنسرت شده است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و با محکومیت حادثه تروریستی حله عراق گفت: این حادثه تروریستی نشانه استیصال دشمنان اسلام بود.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه با تبریک سالروز تشکیل بسیج مستضعفین در ۵ آذر به‌فرمان حضرت امام (ره) اظهار داشت: بسیجی یعنی علی ابن ابیطالب علیه‌السلام که تمام وجودش وقف اسلام بود و کسانی که پیرو واقعی آن حضرت باشند، یک بسیجی تمام‌عیار هستند.

 

وی ادامه داد: بسیجیان ما کسانی هستند که روزهای پرخطر دفاع مقدس را سپری کردند و در زمان نیاز حماسه‌های غرورآفرینی آفریدند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس افزود: امروز فقط کسانی که شناسنامه ظاهری بسیج را دارند، بسیجی نیستند، بلکه هرکسی که برای خدا کار کند، بسیجی است.

 

ارژنگ با تأکید بر اینکه بسیجی متعهد و معتقد به احکام شرعی و دستورات دین است، تصریح کرد: قطعاً کسانی که بیت‌المال را به یغما می‌برند بسیجی نیستند.

 

وی فیش‌های نجومی را محصول نبود تفکر بسیجی عنوان کرد و بیان داشت: مسئولی که میلیاردها ریال بودجه می‌گیرد و بعد فاکتور سازی می‌کند، نمی‌توان او را بسیجی نامید هرچقدر هم بخواهد استشهادیه جمع کند که او یک بسیجی است.

 

امام‌جمعه سرخس نیاز امروز و راه نجات کشور را بازگشت به تفکر و فرهنگ بسیج دانست و افزود: بسیجی در عمل اهل پیروی از ولایت است و باید کتاب‌ها درباره آن چیزی که به امام (ره) الهام شد، نوشته شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس راهبرد امروز دشمن را تهدید و تحریم عنوان کرد و اظهار داشت: راهبرد امروز دشمن مذاکره، نفوذ و چندقطبی کردن جامعه ما است.

 

ارژنگ تحریف اندیشه‌های امام (ره) و استحاله فرهنگی را از دیگر راهبردهای دشمن برشمرد و تصریح کرد: فقط تفکر بسیجی می‌تواند در مقابل تفکر سازش و مذاکره بایستد و جلوی افرادی را که ازلحاظ فکری مشکل‌دارند بگیرد.

 

وی به آثار تفکر بسیجی در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی اشاره و عنوان کرد: حرکت اربعین حسینی مشابه تفکر بسیجی است؛ کدام کشور می‌تواند از بیست میلیون نفر پذیرایی کند؛ این همان جاذبه محبت حسینی بوده که در تفکر بسیجی نهفته است.

 

امام‌جمعه سرخس به حاشیه‌سازی‌های سیاسی اخیر در خراسان رضوی اشاره و تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای که باید دغدغه آن‌ها اشتغال جوانان باشد، در میتینگ‌های سیاسی حضور پیدا می‌کنند و کنسرت دغدغه اصلی آن ها شده است..

 

ارژنگ افزود: مسئولان به‌جای اینکه دغدغه آن‌ها مشکلات مردم باشد و وزیران را برای حل مشکلات مردم بسیج کنند، تمام انرژی کشور را خرج کسانی می‌کنند که دغدغه آن‌ها کنسرت و میتینگ‌های سیاسی بوده و برای آرمان‌های انقلاب ارزشی قائل نیستند.

 

وی با تأکید بر اینکه باید تفکر انقلابی نمایندگانی همچون آیت‌الله مدرس برای جامعه الگو باشد، اظهار داشت: تفکر بسیجی نقطه مقابل عافیت‌طلبی است و نمونه عینی آن را در اردوهای جهادی بسیج در روستاها امروز مشاهده می‌کنیم.

انتهای پیام/