فعالیت ۲۵۰ موسسه فناور و دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری خراسان/ شرکت‌های دانش‌بنیان به رونق اقتصادی شهرستان سرخس کمک می‌کنند
فعالیت ۲۵۰ موسسه فناور و دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری خراسان/ شرکت‌های دانش‌بنیان به رونق اقتصادی شهرستان سرخس کمک می‌کنند
رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: با استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه انرژی در سرخس، شاهد نوآوری‌های مختلف در صنعت پالایشگاه گاز و حوزه فناوری و رونق اقتصادی در این شهرستان خواهیم بود.

سید حسن علم الهدایی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه «استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه انرژی در سرخس» در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی و اجرای برنامه ششم توسعه، شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری خراسان تلاش می‌کنند تا در حوزه اقتصاد مقاومتی، علم و فناوری و کسب‌وکارهای خرد پیشتاز باشند.

 

رئیس پارک علم و فناوری خراسان افزود: با استقرار دفتر و نمایندگی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان مؤثر در شهرستان سرخس، درصدد هستیم تا با استفاده از فناوری‌های نوین، گام‌های مؤثری در حوزه انرژی به‌ویژه صنعت نفت و گاز برداریم.

 

وی اظهار داشت: یکی از اهداف مهم و اجرایی این تفاهم‌نامه بحث اشتغال در حوزه‌های کشاورزی و صنعت است و با توجه به اینکه شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در منطقه عملیاتی خانگیران تأمین انرژی گاز طبیعی را بر عهده دارد تنوع و نوآوری در زمینه‌های فرآوری محصولات پالایشگاهی و صنعت گاز مدنظر است.

 

علم الهدایی تصریح کرد: امیدواریم با استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد نوآوری‌های مختلف در صنعت پالایشگاه گاز و حوزه فناوری اطلاعات باشیم و خدمات ارزنده شرکت‌های دانش‌بنیان به رونق اقتصادی شهرستان سرخس کمک کند.

 

رئیس پارک علم و فناوری خراسان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۵۰ موسسه فناور و دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری خراسان فعالیت دارند که بخش زیادی از این شرکت‌ها در حوزه انرژی (صنعت گاز، نفت و پتروشیمی) فعال هستند.

 

علم الهدایی در پایان یادآور شد: همکاری مشترک شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد و فرمانداری سرخس با مجموعه پارک علم و فناوری باعث بسترسازی مناسب و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جذب کارآفرینان، مخترعان، نخبگان و دانش‌آموختگان می‌شود.

انتهای پیام/