امضای تفاهم‌نامه ایجاد و استقرار پارک علم و فناوری خراسان در سرخس
امضای تفاهم‌نامه ایجاد و استقرار پارک علم و فناوری خراسان در سرخس
مدیرعامل پالایشگاه گاز سرخس گفت: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تفاهم‌نامه مشترک ایجاد و استقرار پارک علم و فناوری خراسان در شهرستان سرخس بین پالایشگاه گاز سرخس، فرمانداری سرخس و پارک علم و فناوری خراسان به امضا رسید.

سید مجید منبتی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: برای تحقق منویات رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، اجرای برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلان دولت در توسعه زیرساخت‌ها و زیربناهای لازم برای رشد فعالیت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های دولتی و خصوصی، این تفاهم‌نامه بین پارک علم و فناوری خراسان، شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد و فرمانداری سرخس منعقد و اجرایی شد.

 

وی در ادامه به اهداف ایجاد دفتر پارک علم و فناوری در شهرستان سرخس اشاره و تصریح کرد: ایجاد بستر مناسب برای تجاری‌سازی دستاوردهای تحقیقاتی در حوزه فناوری، ایجاد زمینه‌های کارآفرینی، حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای جوان، کمک به رونق اقتصادی شهرستان سرخس مبتنی بر فعالیت‌های فناورانه، بسترسازی به‌منظور ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای جذب کارآفرینان، مخترعان، نخبگان و دانش‌آموختگان در زمینه‌های فناوری ازجمله اهداف این طرح است.

 

مدیرعامل پالایشگاه گاز سرخس بیان داشت: انتقال تجارب پارک علم و فناوری در شهر سرخس به‌منظور حمایت از توسعه فناوری در شهرستان، بسترسازی برای فعالیت‌های کارآفرینانه متناسب با توانمندی‌ها و فرصت‌های منطقه‌ای، ایجاد زمینه‌های حقوقی، قانونی و اجرایی برای پشتیبانی از پیشرفت‌های علمی و فناوری منطقه از دیگر اهداف راه‌اندازی دفتر پارک علم و فناوری خراسان در شهرستان سرخس است.

 

گفتنی است، این تفاهم‌نامه به امضای سید مجید منبتی مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس، سید حسن علم الهدایی رئیس پارک علم و فناوری خراسان و حسین سنجرانی فرماندار شهرستان سرخس رسیده است.

انتهای پیام/