ارجاع طرح منطقه آزاد سرخس به هیئت دولت/ وحدت «شیعه و سنی» کانون امنی را در خراسان رضوی شکل داده است
ارجاع طرح منطقه آزاد سرخس به هیئت دولت/ وحدت «شیعه و سنی» کانون امنی را در خراسان رضوی شکل داده است
فرماندار سرخس با اشاره به ظرفیت‌های عظیم اقتصادی این شهرستان گفت: طرح تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به آزاد تجاری تا 15 روز دیگر به هیئت دولت ارجاع می‌شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حسین سنجرانی صبح امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه «طلایه‌داران هدایت» در سرخس گفت: مهم‌ترین دغدغه مسئولان نظام اسلامی ایجاد امنیت و وحدت و هدایت مردم برای فراگیری معارف اسلامی است.

 

فرماندار سرخس با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در مسئله وحدت امت اسلامی افزود: یکی از ضروریات امروز جهان اسلامی مسئله وحدت بوده که  در این زمینه شاهد وحدت مثال‌زدنی بین مردم شیعه و سنی شهرستان سرخس هستیم.

 

وی ادامه داد: متأسفانه امروز با توطئه‌های دشمنان و فاصله گرفتن برخی کشورهای جهان اسلام از سیره نبی مکرم اسلام و اهل‌بیت علیهم‌السلام شاهد رخ دادن اتفاقات ناگواری در این کشورها هستیم.

 

سنجرانی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب بیشترین همراهی را با ادیان و مذاهب اسلامی دارند، تصریح کرد: امروز برادران اهل سنت ما در کنار برادران شیعه، بیشترین تکریم را به اهل‌بیت علیهم‌السلام دارند و فرهنگ غنی شهرستان سرخس موجب شکل‌گیری چنین وحدت بی‌نظیری شده است.

 

فرماندار سرخس تأکید کرد: وحدت شیعه و سنی در شهرستان سرخس، کانون امنی را در خراسان رضوی و در کنار مضجع نورانی آقا علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام شکل داده است.

 

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های عظیم اقتصادی شهرستان سرخس خاطرنشان کرد: طرح منطقه آزاد شهرستان سرخس تا ۱۵ روز دیگر به هیئت دولت ارجاع می‌شود.

 

سنجرانی اظهار داشت: با تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به آزاد تجاری و استعدادهای بی‌نظیری که در حوزه اقتصادی شهرستان وجود دارد، زمینه اشتغال جوانان شهرستان سرخس و شهرستان‌های هم‌جوار فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/