پرجمعیت‌ترین روستای سرخس از نعمت کتابخانه بهره‌مند می‌شود/ عضویت کتابخانه‌های عمومی در ۲۴ آبان رایگان است
پرجمعیت‌ترین روستای سرخس از نعمت کتابخانه بهره‌مند می‌شود/ عضویت کتابخانه‌های عمومی در ۲۴ آبان رایگان است
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سرخس بابیان اینکه بیست و چهارمین دوره هفته کتاب امسال با شعار «ایران می‌خواند» از 24 آبان ماه تا یکم آذرماه است، گفت: هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی مناسب برای آشتی تمامی اقشار با کتاب است.

راحله عرب قدیمی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، بابیان اینکه بیست و چهارمین دوره هفته کتاب امسال با شعار «ایران می‌خواند» از ۲۴ آبان ماه تا یکم آذرماه است، گفت: هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی مناسب برای آشتی تمامی اقشار با کتاب است.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سرخس، افزود: امسال نیز مانند سال‌های گذشته هرروز هفته کتاب با عنوانی خاص نامگذاری شده است که باهدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سراسر کشور شعار «ایران می‌خواند» را تداعی می‌کند.

 

وی در ادامه به جایگاه و اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره و عنوان کرد: باوجود رسانه‌های نوظهور شاید نقش کتاب کم‌رنگ‌تر شده است، اما واقعیت و تجربه  نشان داده که در میان افرادی که اطمینان و صحت‌وسقم اطلاعات از اهمیت بالایی برایشان برخوردار است، کتاب جایگاه ویژه خود را داشته و دارد و باید پذیرفت که به فرموده رهبر معظم انقلاب جای کتاب را هیچ‌چیزی نمی‌گیرد و کتاب می‌بایست وارد زندگی مردم شود.

 

عرب قدیمی با تأکید بر اینکه جایگاه و اهمیت دانایی در بین خانواده‌ها روزبه‌روز بیشتر می‌شود، تصریح کرد: این دانایی بدون مطالعه، پژوهش و تحقیق و در دسترس بودن انواع منابع اطلاعاتی غیرممکن است.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سرخس اظهار داشت: متأسفانه سرانه مطالعه در کشور پایین بوده و در بهترین حالت با احتساب مطالعه در فضای مجازی ۷۶ دقیقه در روز است.

 

وی با اشاره به اینکه برای هر ۱۵۰۰ نفر جمعیت باید یک کتابخانه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: نهادینه کردن عادت به مطالعه در میان کودکان، در دسترس بودن کتابخانه‌های با منابع اطلاعاتی به‌روز، جذابیت بخشی فضای  کتابخانه‌ها، برقراری رابطه نزدیک مدرسه و کتابخانه با برگزاری برخی از کلاس‌های درس در محل کتابخانه و سوق دادن دانش آموزان و دانشجویان به تحقیق و پژوهش از منابع کتبی متقن و معتبر می‌تواند کمک بسیاری به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کند.

 

عرب قدیمی ادامه داد: در حال حاضر در شهر سرخس کتابخانه دکتر شریعتی به‌عنوان قدیمی‌ترین کتابخانه شهرستان، کتابخانه امام رضا علیه‌السلام و کتابخانه شهرک شهید مهاجر پاسخگوی بسیاری از نیازهای اطلاعاتی مراجعین هستند.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سرخس افزود: در روستای بزنگان نیز کتابخانه‌ای در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر در حال ساخت است که امیدواریم تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد تا پرجمعیت‌ترین روستای شهرستان نیز از نعمت دارا بودن کتابخانه بهره‌مند شود.

 

وی در پایان به برنامه‌های اجرایی هفته کتاب شهرستان اشاره و عنوان کرد: عضویت رایگان در روز ۲۴ آبان در تمامی کتابخانه‌های وابسته به نهاد کتابخانه‌های عمومی، بازدید دانش آموزان و دانشجویان از کتابخانه‌های عمومی، برگزاری کلاس‌های آشنایی با کتابخانه، برگزاری کلاس‌های مرجع ویژه دانش آموزان در کتابخانه‌های عمومی و مسابقه نقاشی ویژه کودکان در مهدکودک‌ها و کتابخانه‌ها، تقدیر از اعضای فعال کتابخانه‌ها و تقدیر از خیران (اهداکنندگان کتاب) از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کتاب در شهرستان سرخس است.

انتهای پیام/