۱۷ واحد مسکن به مددجویان شهرستان سرخس واگذار شد
۱۷ واحد مسکن به مددجویان شهرستان سرخس واگذار شد
رئیس اداره بهزیستی سرخس گفت: از ابتدای امسال تاکنون 17 واحد مسکن با تسهیلات اداره بهزیستی و با اعتباری بالغ بر 610 میلیون ریال تحویل مددجویان این شهرستان شده است.

زری صادقی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به اجرای طرح CBR در روستاهای شهرستان گفت: در هر روستای شهرستان تسهیل گر محلی تعیین شده است که با شناسایی و کمک به مددجویان، خدمات بهزیستی را در قالب طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه اجرا می کند.

 

وی تصریح کرد: اجرای طرح CBR از سال ۸۷ آغاز شده است و در سال ۹۴ روستاهای شهرستان سرخس به صورت ۱۰۰ درصد، تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

 

صادقی با بیان اینکه وظایف بهزیستی در روستاها در قالب طرح CBR اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۵۰ تسهیل گر محلی در روستاهای سرخس فعال هستند و بنا به برنامه ریزی های سازمان امیدواریم در سال آینده نیز شهر سرخس تحت پوشش این طرح قرار بگیرد.

 

رئیس اداره بهزیستی سرخس عنوان کرد: در این طرح با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای، کلاس ها و کارگاه های آموزشی و توانمندسازی برای مددجویان برگزار می شود و علاوه بر این مناسب سازی مسکن مددجویان در قالب طرح CBR انجام می شود.

 

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ واحد مسکن با تسهیلات اداره بهزیستی و  با اعتباری بالغ بر ۶۱۰ میلیون ریال تحویل مددجویان این شهرستان شده است.

 

صادقی اظهار داشت: ۱۲ خانواده دو معلولیتی شهری داریم که پایان امسال ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای ساخت مسکن به آن ها اعطا می شود.

 

رئیس اداره بهزیستی سرخس بیان داشت: همچنین ۷ خانواده دو معلولیتی روستایی تا پایان سال جاری ۱۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای ساخت مسکن دریافت می کنند.

 

صادقی در پایان با اشاره به اهدای بسته های حمایتی خیرین به مددجویان بهزیستی گفت: ۵۰ بسته حمایتی لوازم التحریر، ۶ دستگاه بخاری و ۱۵ دستگاه دوچرخه از سوی خیرین به مددجویان و نیازمندان بهزیستی شهرستان اهدا می شود.

انتهای پیام/