خرید تضمینی ۲۴ هزار تن گندم در سرخس
خرید تضمینی ۲۴ هزار تن گندم در سرخس
رئیس اداره تعاون روستایی سرخس از خرید تضمینی 24 هزار تن گندم به ارزش ریالی 300 میلیارد ریال از کشاورزان این شهرستان خبر داد.

مرتضی سندگل در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، در خصوص خرید تضمینی محصولات کشاورزی در شهرستان گفت: از ابتدای امسال ۲۴ هزار تن گندم به ارزش ریالی ۳۰۰ میلیارد ریال، ۱۵۴۳ تن جو به ارزش ریالی ۱۶ میلیارد ریال و ۲۷۰ تن کلزا به ارزش ریالی ۷ میلیارد ریال از کشاورزان شهرستان به‌صورت تضمینی خریداری شده است.

 

رئیس اداره تعاون روستایی سرخس بابیان اینکه بیشترین پرداختی‌های خرید تضمینی گندم را در سطح استان، شهرستان سرخس داشته است، افزود: تا پایان آبان ماه امسال مانده بدهی کشاورزان از خرید تضمینی محصولات به‌حساب آن‌ها واریز می‌شود.

 

وی در ادامه به توزیع کود و بذر گواهی‌شده در بین کشاورزان اشاره و تصریح کرد: از ابتدای امسال ۱۷۰۰ تن بذر گواهی‌شده دیم و آبی و ۲ هزار و ۳۴۵ تن کود فسفات و پتاس بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است.

 

سندگل با تأکید بر اینکه خرید کود و بذر گواهی‌شده فرایندی نقدی دارد، خاطرنشان کرد: کشاورزان عزیز می‌توانند حواله کود و بذر گواهی‌شده را از اداره تعاون روستایی شهرستان دریافت کرده و پس از مراجعه به کارگزاران توزیع نسبت به تحویل نهاده‌های موردنیاز خود اقدام کنند.

 

رئیس اداره تعاون روستایی سرخس اظهار داشت: به‌منظور کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل کود و بذر گواهی‌شده به قیمت مصوب یارانه‌ای در مراکز اداره تعاون روستایی شهرستان در روستاهای قوش خزاعی، سنگر، شیرتپه، کندکلی و بزنگان تحویل می‌شود.

 

وی در ادامه بابیان اینکه در سه روستای شوریجه، سنگر و بزنگان شهرستان کار ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده‌های نفتی را داریم، عنوان کرد: از ابتدای امسال ۲۶۰ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی به ارزش ریالی ۵۶۰ میلیون ریال توزیع شده است.

 

سندگل در پایان در خصوص تأمین آرد نانوایی روستاییان بیان داشت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۲۹۳ تن آرد نانوایی به ارزش ریالی ۱۱ میلیارد ریال در روستاهای شهرستان توزیع شده است.

انتهای پیام/