عده‌ای در داخل زیر علم اندیشه لیبرال دموکراسی سینه می‌زنند/ آمریکا در باتلاق طرح صهیونیستی نیل تا فرات گرفتار شده است
عده‌ای در داخل زیر علم اندیشه لیبرال دموکراسی سینه می‌زنند/ آمریکا در باتلاق طرح صهیونیستی نیل تا فرات گرفتار شده است
امام‌جمعه سرخس گفت: امروز آمریکا در باتلاق طرح صهیونیستی نیل تا فرات گرفتار شده و توطئه‌های او در منطقه با ایستادگی ملت سوریه، حزب‌الله، دلیرمردان سپاه و راهنمایی‌های رهبر فرزانه انقلاب ناکام مانده است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان علمی جوان گفت: خود جوان بودن یک سرمایه عظیم برای ملت ما است و مسئولان وظیفه دارند برای نگهداری و پرورش نخبگان علمی تلاش و همتی مضاعف داشته باشند.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه هنوز در جامعه ما زمینه برای استفاده نخبگان فراهم نشده است، افزود: در بسیاری از کشورها این سرمایه وجود ندارد و از کشورهای دیگر وارد می‌کنند، اما در ایران اسلامی این ظرفیت عظیم وجود دارد.

 

وی بیان داشت: جوان نخبه ما خودش به دنبال کار می‌آید، اما برنامه صحیحی برای استفاده از آن‌ها تدوین نشده است.

 

ارژنگ خاطرنشان کرد: اگر نخبگان هر شهرستانی شناسایی و زمینه استفاده از آن‌ها فراهم شود، برای توسعه آن شهرستان کفایت می‌کند.

 

امام‌جمعه سرخس اظهار داشت: حلقه مفقوده علم و صنعت را باید با نخبگان بپوشانیم و اگر از این فرصت استفاده نکنیم، جوانان ارزشمندی که در اختیار کشور هستند را از دست می‌دهیم.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه به مسئله دشمن‌شناسی پرداخت و تصریح کرد: دشمن‌شناسی از اصول اساسی نظام اسلامی است و نقش تعیین‌کننده‌ای در مقابله با دشمنان دارد.

 

وی به دشمنی آمریکا و استکبار جهانی با ملت ایران اشاره و بیان کرد: دشمنی استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار با ایران اسلامی، دشمنی علیه آرمان‌ها، ارزش‌ها و باورهای دینی است.

 

ارژنگ ادامه داد: وقتی جنگ، جنگ اعتقادی شد و دشمن ارزش‌ها را نشانه گرفت، دیگر نمی‌شود با زبان مذاکره با او برخورد و معامله کرد.

 

امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه در مقابل چنین دشمنی کرنش و سازش معنا ندارد، تصریح کرد: سطحی‌نگری، کوچک شمردن و دل بستن به دشمنی که با آرمان‌ها و ارزش‌ها مخالف بوده، از راهبردهای غلط است.

 

وی اظهار داشت: اگر کسی بگوید که جنایت‌های آمریکا را در ۱۰۰ سال گذشته باید فراموش کنیم، کوته‌فکری کرده است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس تأکید کرد: با تجربه‌ای که در برجام به دست آوردیم، امیدواریم کسانی که به فکر مذاکره و معامله با آمریکا هستند از این غفلت بیدار شوند.

 

ارژنگ ادامه داد: از دشمنی که میلیاردها دلار در امپراتوری رسانه‌ای برای تخریب جوانان ما هزینه می‌کند، نمی‌شود غافل بود و در برابر او نرمش نشان داد.

 

امام‌جمعه سرخس گفت: دشمنی که منطقه را به آشوب کشیده و گروه‌های تکفیری را برای کشتار مسلمانان در منطقه ساخته است، عقلا جایز نیست که از او غفلت کنیم.

 

وی بیان کرد: امروز آمریکا در باتلاق طرح صهیونیستی نیل تا فرات گرفتار شده و توطئه‌های او در منطقه با ایستادگی ملت سوریه، حزب‌الله، دلیرمردان سپاه و راهنمایی‌های رهبر فرزانه انقلاب ناکام مانده است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه به مناظرات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره و تصریح کرد: این مناظرات نشان داد که اندیشه لیبرال دموکراسی به بن‌بست و به پایان راه خود رسیده است.

 

ارژنگ بابیان اینکه متأسفانه در داخل نیز عده‌ای زیر علم لیبرال دموکراسی سینه می‌زنند، گفت: وقت آن رسیده که در داخل همه پای «نظریه اسلام» متحد شوند.

 

امام‌جمعه سرخس در پایان اذعان کرد: اگر در جامعه اسلامی روشنگری صورت بگیرد، در مقابل اندیشه ناب و خالص اسلامی و انقلابی، هیچ اندیشه‌ای تاب مقاومت نخواهد داشت.

انتهای پیام/