ماجرای شهادت مظلومانه سه تن از شهدای سرخس+ عکس
ماجرای شهادت مظلومانه سه تن از شهدای سرخس+ عکس
برای پیروان امام حسین علیه‌السلام این امر مسلم است که قیام عاشورا دارای دو صحنه است؛ صحنه‌ای که در آن عشق، جوانمردی، شجاعت و شهادت‌طلبی بود و در صحنه دیگر آن شقاوت، رذالت و جهالت موج می‌زد.

به گزارش نسیم سرخس، برای پیروان و رهروان امام حسین علیه‌السلام این امر مسلم است که قیام عاشورا و کربلا دارای دو صحنه است؛ صحنه‌ای که در آن عشق، جوانمردی، شجاعت و شهادت‌طلبی بود و در صحنه دیگر آن شقاوت، رذالت و جهالت موج می‌زد.

 

اگر بخواهیم این دو صحنه را به وقایع جنگ تحمیلی ارتباط دهیم، می‌فهمیم که عیناً تاریخ تکرار می‌شود و به‌راستی می‌توان یکی از صحنه‌های شقاوت و زبونی دشمن را ماجرای شهادت مظلومانه سه تن از بهترین فرزندان و پاسداران رشید شهرستان سرخس نام برد.

 

شهیدان حسن عرب، محمد وشمگیر و کریم مرحمت که برای دفاع از مکتب و نظام اسلامی برای مقابله با ضدانقلاب به مناطق غرب رفته بودند درنبردی جانانه و تن‌به‌تن تا آخرین گلوله، مقاومت و حتی با اسلحه خالی و چوب‌دستی به مقابله با دشمن برخواستند، علیرغم اینکه در محاصره دشمن بودند.

 

شهادت این سه شهید سرخسی در تاریخ ۱۵ فروردین ماه ۱۳۶۳ در منطقه عملیاتی مهاباد، برگ زرین دیگری به افتخارات دلاورمردان این شهر مرزی افزود؛ شهیدانی که همچون یاران حسین علیه‌السلام جنگیدند و ذلت و خواری را نپذیرفتند.

 

یکی از همرزمان این سه شهید که در آن زمان خود در منطقه غرب بوده نقل می‌کند، بنده چندین شب نماز شب خواندم و سوره‌های مخصوص قرآن را قرائت کردم و از خدا خواستم این شهیدان به خواب من بیایند.

 

وی می‌گوید: خوشبختانه یک‌شب شهید حسن عرب به خواب من آمد و لباس سفیدی به تن داشت و بنده از او نحوه شهادتش را سؤال کردم که او گفت، آن نامردها در آن دره نزدیک روستا از ما قتلگاه ساختند؛ دوباره از او سؤال کردم الآن کجا هستید، گفت در طاق اعلی و بعد سؤال کردم من هم می‌توانم آنجا بیایم، لبخندی زد و گفت اگر شهید بشوی می‌توانی بیایی.

%d8%b4%d9%87%d8%af%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%b1%d8%ae%d8%b3

شادی ارواح طیبه شهدا صلوات