غفلت از دفاع مقدس پشت پا زدن به ارزش‌های دینی و ملی است
غفلت از دفاع مقدس پشت پا زدن به ارزش‌های دینی و ملی است
امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه تهاجم اقتصادی دشمن را در تمامی شئون کشور داریم، گفت: مهم‌ترین سلاح برای مقابله با تهاجم اقتصادی دشمن حمایت از تولید داخل است و فرصت‌های بالقوه‌ای که در کشور وجود دارد باید به فعل تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است که اتفاقات تلخ و شیرین جنگ تحمیلی ۸ ساله بازخوانی شود.

 

امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه دفاع مقدس مجموعه‌ای از فضائل است، افزود: ملت ایران در ۸ سال جنگ تحمیلی ناجوانمردانه موردتهاجم قرار گرفت اما توانست باایمان به خداوند، اتحاد و همدلی، استقامت و اطاعت از امام خویش در مقابل دشمن بایستد و پیروز شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس غفلت از دفاع مقدس را پشت پا زدن به ارزش‌های دینی و ملی دانست و تصریح کرد: امروز تهاجم دشمن علیه ایران اسلامی به‌مراتب شدیدتر از دوران دفاع مقدس شده و شاهد یک جنگ تمام‌عیار هستیم که تمام شئون کشور را در بر گرفته است.

 

ارژنگ با اشاره به اینکه امروز شاهد تهاجمات مختلف دشمن علیه ایران اسلامی هستیم، گفت: دشمن امروز با جنگ نرم، تهاجم اقتصادی و جنگ‌های نیابتی و اطلاعاتی در کشورهای منطقه به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی است.

 

وی بابیان اینکه دشمن در جنگ نرم معنویت ما را نشانه گرفته است، عنوان کرد: در جنگ نرم باید با فرهنگ غنی اسلامی، دشمن‌شناسی و حضور مبتکرانه و خلاقانه در فضای مجازی فرهنگ منحط غربی را موردتهاجم قرار بدهیم.

 

امام‌جمعه سرخس ابزار مقابله با جنگ نرم دشمن را «جهاد کبیر» عنوان کرد و افزود: جنگ نرم ارزش‌ها و فضائل ما را هدف قرار داده است و اگر آن را جدی نگیریم، دشمن جوانان ما را به جوانانی سکولار تبدیل می‌کند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه بابیان اینکه تهاجم اقتصادی دشمن را در تمامی شئون کشور داریم، گفت: مهم‌ترین سلاح مقابله با تهاجم اقتصادی دشمن حمایت از تولید داخل است و فرصت‌های بالقوه‌ای که در کشور وجود دارد باید به فعل تبدیل شود.

 

ارژنگ به جنگ‌های نیابتی دشمن در کشورهای منطقه اشاره و تصریح کرد: چندین سال است که دشمنان جنگ‌های نیابتی را در کشورهای منطقه شروع کرده‌اند و متأسفانه برخی از حکام مرتجع عربی به‌خصوص آل سعود با حمایت از دشمنان اسلام و گروه‌های تروریستی به دنبال ایجاد توطئه در منطقه و ایران اسلامی هستند.

 

امام‌جمعه سرخس سلاح مبارزه با جنگ نیابتی دشمن را تقویت بنیه دفاعی کشور عنوان کرد و گفت: اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند که مذاکرات سایه جنگ را از سر نظام اسلامی کوتاه کرده، خلاف مسائل قرآنی است.

 

وی به جنگ اطلاعاتی دشمن علیه ایران اسلامی اشاره و بیان داشت: در جنگ اطلاعاتی دشمن از تمام مبادی استفاده می‌کند تا در شبکه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم سازی کشور نفوذ کند.

 

امام‌جمعه سرخس اذعان کرد: در نظام کنونی دنیا ضعیف پایمال می‌شود و حتی اگر فرهنگ مترقی داشته باشد به حرف او کسی گوش نمی‌دهد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس به یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس مسئله مهمی را پیش روی ما گذاشت و سلاحی را به ما معرفی کرد که تا به امروز مستکبران عالم از درک آن عاجز مانده‌اند که هیچ قدرت و لشکر نظامی در مقابل ایمان به خدا تاب مقاومت ندارد.

انتهای پیام/