شجره ملعونه آل سعود ریشه در گنداب استکبار جهانی دارد/ به کار بردن این عبارت بیانگر ایجاد خط انحراف در جهان اسلام است
شجره ملعونه آل سعود ریشه در گنداب استکبار جهانی دارد/ به کار بردن این عبارت بیانگر ایجاد خط انحراف در جهان اسلام است
مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) سرخس همکاری و هماهنگی آل سعود با شرورترین دشمنان مسلمانان یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی را از نمونه های ملعونه بودن این خاندان عنوان کرد و گفت: این شجره ملعونه ریشه در گنداب استکبار جهانی دارد و تاریخ بارها ثابت کرده است که واشنگتن بنا به‌ضرورت ژئوپلیتیکی همیشه در کنار آل سعود قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام امیر قادری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، با تشریح دو عبارت شجره خبیثه و ملعونه و به کار بردن این دو واژه قرآنی برای حکومت آل سعود توسط رهبر معظم انقلاب با اشاره به آیات ۲۶ سوره ابراهیم و ۶۰ سوره اسرا گفت: مرحوم علامه طباطبایی مفسر بزرگ قرآن کریم معتقد بودند، منظور از شجره به معنای خاندان و دودمان است که در زبان عرب بسیار استفاده می‌شود.

 

مدیر حوزه علمیه امام رضا علیه‌السلام سرخس افزود: فرق دو کلیدواژه «شجره خبیثه» و «شجره ملعونه» که در قرآن کریم به‌کاررفته این است که اصطلاح اول یک اصطلاح عمومی است و بر هر فتنه و نفاقی صدق می‌کند اما «شجره ملعونه» یک اصطلاح اختصاصی برای فتنه و نفاقی خاص بوده که توسط یک خاندان خاص رخ داده است.

 
وی تصریح کرد: آنچه که از متن قرآن کریم و احادیث و روایات برداشت می‌شود این است که برخی از کسانی که از «شجره خبیثه» باشند، ممکن است یا به راه خباثت و نفاق نروند و یا موفق شوند دست از خباثت و ظلم و نفاق بردارند و بتوانند مشمول رحمت خداوند واقع شوند، یعنی باب بازگشت برای آن‌ها باز است.

 
قادری ادامه داد: اما کسانی که متعلق به «شجره ملعونه» باشند از ازل درراه خباثت و خیانت به خلق خدا گام برمی‌دارند و به خاطر ذات و طینتشان تا ابد هیچ‌گاه موفق به برگشت به راه سعادت نمی‌شوند و به همین دلیل مورد لعن ابدی خداوند واقع شده‌اند.

 

به کار بردن عبارت شجره ملعونه بیانگر ایجاد خط انحراف در جهان اسلام است
مدیر حوزه علمیه امام رضا علیه‌السلام سرخس عنوان کرد: به کار بردن عبارت شجره‌ ملعونه برای آل سعود در پیام حج رهبر معظم انقلاب، بیانگر همان خط منحرفی است که در جهان اسلام به وجود آمده که با رفتار و گفتار خود، موجبات فتنه در بین مسلمین را ایجاد کرده‌اند.

 

وی بیان داشت: همکاری و هماهنگی با شرورترین دشمنان مسلمانان یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی، پشتیبانی مالی و نظامی از گروهک‌های تروریستی چون داعش و القاعده،گروهک منافقین، کشتار مردم بی‌گناه یمن، و بی‌کفایتی و سوء مدیریت در ماجرای حج سال گذشته که موجب شهادت حدود ۷ هزار حاجی از سراسر جهان اسلام شد، از نمونه‌های ملعونه بودن این خاندان است.

 
قادری بابیان اینکه آل سعود از هیچ عملی برای ضربه زدن به محور مقاومت دریغ نمی‌کند، گفت: پادشاهان سعودی که ادعای خادمی حرمین شریفین را دارند حتی ظواهر اسلام را رعایت نمی‌کنند و درملأعام شرب خمر می‌کنند و رقص شمشیر دارند؛ آن‌ها نه‌تنها دوستی خود با اسرائیل را پنهان نمی‌کنند، بلکه در عمل در راستای منافع این غده سرطانی اقدام می‌کنند.

 

مدیر حوزه علمیه امام رضا علیه‌السلام سرخس ادامه داد: در طول سال‌های پس از انقلاب همیشه ایران اسلامی بوده که دست دوستی به سمت عربستان به‌عنوان یک کشور اسلامی که حرم امن الهی و مرقد مطهر پیامبر صلی‌الله علیه وآله و سلم در آن قرار دارد دراز کرده است، ولی عربستان از هیچ اقدامی علیه ایران فروگذار نکرده است چون حاکمان عربستان از ایران بیشتر از هر چیز دیگری می‌ترسند.

 

شجره ملعونه آل سعود ریشه در گنداب استکبار جهانی دارد

وی افزود: رژیم صهیونیستی و هتک حرمت آن به مقدسات اسلامی در قدس شریف حتی از سوی آل سعود (متولیان خود خوانده اسلام) هم مورد طعنه و محکومیت قرار نمی‌گیرد و تنها ترس و نفرت آن‌ها فقط در به راه انداختن جنگ پنهان علیه ایران و متحدان آن، ازجمله سوریه و مردم بحرین، عراق، یمن و هر جای دیگری ابراز می‌شود.

 

قادری بابیان اینکه آل سعود به هر قیمتی به دنبال مهار ایران است، گفت: ازآنجایی‌که این شجره ملعونه ریشه در گنداب استکبار جهانی دارد، مشغول رشد است و تاریخ بارها ثابت کرده است که واشنگتن بنا به‌ضرورت ژئوپلیتیکی همیشه در کنار آل سعود قرار می‌گیرد و این مصداق همان نتیجه آیه ۶۰ سوره اسرا بوده که می‌فرماید: «فما یزیدهم إلّا طغیاناً کبیراً» ولی عاقبت این‌همه ظلم و طغیان بنا بر فرمایشات قرآن کریم و روایات معصومین علیهم صلوات الله جز عذاب فوق نیست و به‌زودی شاهد زوال این شجره ملعونه خواهیم بود.

 

مدیر حوزه علمیه امام رضا علیه‌السلام سرخس در پایان اظهار داشت: با این تفاسیر به نظر می‌رسد اگر عربستان رویه خصمانه خویش را کنار نگذارد، ایران اسلامی هم باید از اهرم‌های فشار خود علیه آن استفاده کند و نگذارند از این بیشتر این رژیم کودک کشِ سفاک درروی زمین بلکه مقدس‌ترین سرزمین، فساد و طغیان کند.

انتهای پیام/