با شکل گیری شوراها جلوی خودکامگی و استبداد در رای گیری گرفته شد/ خودداری از سیاسی کاری و باندبازی در شوراها
با شکل گیری شوراها جلوی خودکامگی و استبداد در رای گیری گرفته شد/ خودداری از سیاسی کاری و باندبازی در شوراها
امام جمعه سرخس اظهار کرد: اصل شکل گیری شوراها در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که برگرفته از اسلام است جلوی خودکامگی و استبداد در رای گیری را گرفت.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در همایش روز ملی شوراها با تبریک ایام خجسته ماه رجب گفت: اهمیت کار شوراها آن قدر زیاد است که در قرآن سوره ای به نام آن نامگذاری شده و به استفاد از خرد جمعی و مشورت با دیگران توصیه شده است.

 

وی با اشاره به جایگاه شوراها و هم اندیشی با دیگران در لسان پیامبر مکرم اسلام (ص) خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم آیندگان ما را سرزنش نکنند و از گرفتاری ها دور باشیم و از زندگی خود پشیمان نشویم پیامبر اسلام (ص) مشورت را توصیه کرده اند.

 

امام جمعه سرخس تاکید کرد: مسئولی که به خرد دیگران احترام می گذارد، هرگز پشیمان نمی شود.

 

حجت الاسلام ارژنگ با بیان اینکه هیچ پشتیبانی مطمئن تر از مشورت با دیگران نیست، ادامه داد: برای انجام کارهای بزرگ با افرادی که جسارت ندارند و ترسو هستند نباید مشورت کرد.

 

وی اذعان کرد: برای پیشرفت و آبادانی شهرها و روستاها باید به دنبال انسان های آگاه به امور، دوراندیش و آینده نگر رفت.

 

امام جمعه سرخس تصریح کرد: کسی که به خرد دیگران تکیه می کند، کارش را مردم ستایش می کنند و اگر هم اشتباهی داشته باشد مردم عذر او را می پذیرند.

 

حجت الاسلام ارژنگ به اصل شکل گیری شوراها اشاره کرد و افزود: خود اصل شکل گیری شوراها در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که برگرفته از اسلام است جلوی خودکامگی و استبداد در رای گیری را گرفت.

 

وی ادامه داد: حرف ها را باید گوش کرد و بهترین نظرات را که حاصل خردگرایی است و منافع جمع را تامین می کند انتخاب کرد.

 

امام جمعه سرخس در توصیه ای به شوراها گفت: نظراتی که در جلسات شوراها گفته می شود همه آن ها نباید به درون جامعه کشیده شود که لازمه آن خداترسی اعضای شوراها است.

 

حجت الاسلام ارژنگ با اشاره  اینکه شوارها باید به دنبال هم افزایی باشند، خاطرنشان کرد: شوراها باید به دنبال منافع مردم باشند و از باندبازی و سیاسی کاری در شوراها جلوگیری شود.

 

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به جایگاه حقوقی که شورا دارد باید توجه داشت از این جایگاه برای تبلیغ شخص و یا گروهی استفاده نشود.

انتهای پیام/ب