انتظار برای بازگشایی خیابان ثارالله شهر سرخس ۱۵ ساله شد!
انتظار برای بازگشایی خیابان ثارالله شهر سرخس ۱۵ ساله شد!
حدود 15 سال از آغاز پروژه بازگشایی خیابان ثارالله شهر سرخس می‌گذرد، اما این زخم کهنه و چرکین در حال دهن باز کردن است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، ۱۵ سال پیش بود که پروژه بازگشایی خیابان ثارالله شهر سرخس در دستور کار شهرداری قرار گرفت، اما به دلایلی این پروژه با وقفه‌های طولانی همراه شد؛ خیابانی که اگر به‌طور کامل باز شود می‌تواند به توسعه این منطقه و روان‌تر شدن ترافیک شهر سرخس کمک بزرگی کند.

خیابان ثارالله سرخس (1)

در سال ۸۰ طرح تفصیلی شهر سرخس توسط وزارت کشور به شهرداری این شهر ابلاغ شد و در این طرح، توسعه ۲۵ ساله شهر اعم از بازگشایی معابر، خیابان‌سازی‌ها، تعریض و تفکیک زمین‌ها و به‌ویژه بازگشایی ۳۰ متری کشاورزی در ۲ مرحله به خیابان امام خمینی (خیابان ثارالله کنونی) و ادامه آن به کمربندی دیده شد.

 

همچنین در سال ۸۲ نیز در کمیسیون ماده ۵ در استانداری خراسان جلسه‌ای برگزار شد که به‌موجب آن مصوب شد، خیابان ۳۰ متری کشاورزی از تقاطع شهید حسینی به‌طرف خیابان امام (ره) بازگشایی شود.

خیابان ثارالله سرخس (2)

محمد امینی فر شهردار شهر سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره آخرین وضعیت این پروژه گفت: بازگشایی خیابان ثارالله علاوه بر توسعه منطقه و ترافیک شهر سرخس، روحیه خوبی را برای شهروندان ایجاد می‌کند.

 

وی بابیان اینکه از سال گذشته پیگیری‌های جدی برای بازگشایی این خیابان شروع شده است، تصریح کرد: از بهمن‌ماه سال گذشته کار خرید مکان‌های تجاری و چندین منزل مسکونی از سمت خیابان ثارالله را آغاز کردیم و تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید املاک این منطقه شهرداری هزینه کرده است.

 

شهردار سرخس مشارکت شهروندان برای بازگشایی این خیابان را ضروری دانست و اظهار داشت: حدود دو میلیارد تومان دیگر برای بازگشایی این خیابان باید هزینه شود.

 

امینی فر خاطرنشان کرد: حاضریم بهترین امتیازات را به اهالی هم‌جوار این خیابان بدهیم تا ارزش‌افزوده آن‌ها بیشتر شود و این اقدام نیازمند مشارکت فوری شهروندان با شهرداری است.

خیابان ثارالله سرخس (3)

ویژگی‌های منحصربه‌فرد اقتصادی شهرستان سرخس ازجمله منابع عظیم انرژی، حمل‌ونقل ریلی، گمرک و منطقه ویژه اقتصادی، در چند سال گذشته تغییرات قابل‌ملاحظه‌ای را در رشد تردد شهری و افزایش چشمگیر رفت‌وآمد وسایل نقلیه در شهر سرخس داشته است.

 

امروز در مسیرهای منتهی به خیابان امام خمینی (ره) که بخش عمده بازار شهر سرخس را شامل می‌شود، جایی برای سوزن انداختن نیست و حاشیه این معابر نیز پارکینگ برخی مسافرکش‌های روستایی و خودروهای اصناف و بازاریان شده است.

خیابان ثارالله سرخس (4)

همچنین تردد حدود ۳۰ هزار خودرو و نبود پارکینگ متناسب با ظرفیت شهر سرخس به‌ویژه در محدوده چهارراه امام (ره)، بلوارهای طالقانی غربی و شرقی از چالش‌های مهم ترافیکی شهر سرخس شده است که اگر فکری اساسی به حال آن نشود، مانند زخمی چرکین دهن باز می‌کند.

 

بازگشایی خیابان ثارالله، می‌تواند گره کور ترافیک شهر سرخس را باز کند و مرهمی بر درد ترافیک این شهر باشد؛ مشارکت شهروندان نیز برای تکمیل فوری این پروژه خالی از لطف نخواهد بود.

گزارش: احسان بابائی

انتهای پیام/