چشمه آب گرم خانگیران سرخس بهتر از آب گرم سراب و سرعین
چشمه آب گرم خانگیران سرخس بهتر از آب گرم سراب و سرعین
ظرفیت گردشگری چشمه آب گرم خانگیران سرخس كه از اعماق 3700 متري زمين بدون هيچ پمپاژي فوران دارد به علت عدم توجه و ساماندهي و بستر‌سازي مناسب مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، ظرفیت گردشگری چشمه آب گرم خانگیران سرخس که از اعماق ۳۷۰۰ متری زمین بدون هیچ پمپاژی فوران دارد به علت عدم توجه و ساماندهی و بستر‌سازی مناسب استفاده شایسته‌ای از آن‌ نمی‌شود.

 

دهستان خانگیران سرخس یک دهستان با منابع غنی نفت و گاز و مراتع و منابع طبیعی حاصل خیز است که باوجود امکانات و منابع مغفول مانده است.

 

می‌توان با سرمایه‌گذاری و انتقال چشمه آب گرم خانگیران به سه‌راهی روستای اسلام قلعه و گنبدلی، هرساله به‌خصوص در فصل بهار و تابستان پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی زیادی ‌باشیم و از این طریق باعث ایجاد اشتغال و درآمد چندین نفر و منافع مختلفی را نصیب اهالی این دهستان کرد.

 

طبق بررسی‌ها و اعلام سالخوردگان محلی، چشمه آب گرم منطقه خانگیران خواص درمانی دارد و برای امراض پوستی بسیار مفید بوده که حتی بهتر از آب‌گرم سراب و سرعین است.

 

درگذشته در محل چشمه آب گرم خانگیران استخر وجود داشت که متأسفانه به علت حادثه تلخ سال ۸۴ و غرق شدن کودک ۹ ساله‌ای که آن‌هم براثر بی‌احتیاطی والدین منجر به غرق شدن وی شد، تعطیلی این استخر آب گرم خدادادی را به همراه داشت.

 

شایسته است مسئولان شهرستان بودجه و امکانات و تجهیزات مناسب را مهیا و زمینه‌های لازم را برای ساماندهی و معرفی این مرکز فراهم کنند تا در گام اول باعث ایجاد مکان تفریحی در دهستان محروم خانگیران و در گام دوم شهرستان سرخس کانون توجه مسافران، گردشگران و زائران حرم رضوی قرار گیرد که این عمل خود موجب تحول، توسعه و رونق اقتصادی در شهرستان سرخس خواهد شد.

 

یادداشت: جهانگیر علیمیرزایی

انتهای پیام/