نداشتن راه دسترسی مناسب بزرگ‌ترین مشکل سرخس/ تبدیل منطقه ویژه سرخس به آزاد از سال ۷۶ معطل‌ مانده است/ ۴۶ روستای سرخس در نوبت گازرسانی هستند
نداشتن راه دسترسی مناسب بزرگ‌ترین مشکل سرخس/ تبدیل منطقه ویژه سرخس به آزاد از سال ۷۶ معطل‌ مانده است/ ۴۶ روستای سرخس در نوبت گازرسانی هستند
فرماندار سرخس با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین مشکل شهرستان سرخس نداشتن راه دسترسی مناسب است، گفت: در سند توسعه شهرستان محور ارتباطی سرخس- مشهد به‌عنوان یک جاده ترانزیتی تعریف شده است، اما متأسفانه هنوز یک محور ترانزیتی مناسب از سرخس به مشهد نداریم.

حسین سنجرانی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: اگر ظرفیت‌های شهرستان سرخس به نحو احسن به بهره‌برداری برسد، می‌تواند برای کل استان خراسان رضوی اشتغال ایجاد کند به شرطی که جایگاه واقعی خودش را پیدا کند.

 

سرخس در سطح ملی و استانی مورد بی‌مهری قرار گرفته است

فرماندار سرخس بابیان اینکه شهرستان سرخس در سطح ملی و استانی مورد بی‌مهری قرار گرفته است، افزود: امکانات و ظرفیت‌های شهرستان سرخس را مسئولان و مردم خارج از شهرستان هنوز باور ندارند.

 

وی ادامه داد: بیشترین آفتاب و گرما را در استان خراسان رضوی، سرخس دارد و از این استعداد می‌توان برای تولید انرژی‌های نو استفاده کرد.

 

سنجرانی بابیان اینکه بسته‌های پیشنهادی شهرستان سرخس به‌زودی تحویل تولیت آستان قدس رضوی می‌شود، تصریح کرد: آستان قدس رضوی سرمایه‌گذاری خوبی را در سرخس برای خدمت به مردم شروع کرده است، بنابراین هیچ محدودیتی برای استفاده از امکانات آستان قدس رضوی برای مردم سرخس وجود ندارد.

 

بزرگ‌ترین مشکل سرخس نداشتن راه دسترسی مناسب است

فرماندار سرخس در ادامه با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین مشکل شهرستان سرخس نداشتن راه دسترسی مناسب است، گفت: در سند توسعه شهرستان محور ارتباطی سرخس- مشهد به‌عنوان یک جاده ترانزیتی تعریف شده است، اما متأسفانه هنوز یک محور ترانزیتی مناسب از سرخس به مشهد نداریم.

 

وی اذعان کرد: متأسفانه از سال ۶۹ تاکنون محور ارتباطی سرخس- مشهد به‌صورت قطعات در حال بهسازی است؛ قطعات یک تا سه این محور به بهره‌برداری رسیده اما قطعات ۴ الف، ۴ ب و ۵ از سمت شهر سرخس معطل مانده است.

 

سنجرانی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌شده در ۲۵ بهمن‌ماه سال گذشته، هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت اعتباری حدود ۳۰ میلیارد تومان برای قطعات ۴ و ۵ این محور مصوب کرده است که شامل یک‌سوم اعتبار موردنیاز می‌شود و دوسوم دیگر مربوط به وزارت راه و شهرسازی است که نیمه دوم امسال حق وزارت راه در این پروژه مشخص می‌شود.

 

تبدیل منطقه ویژه سرخس به آزاد از سال ۷۶ معطل‌ مانده است

فرماندار سرخس در ادامه درباره تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری گفت: طرح تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به آزاد در سال ۷۶ به مجلس رفته و از همان زمان معطل مانده است درحالی‌که شهرستان سرخس از ۱۰۰ شاخص تبدیل‌شدن به منطقه آزاد ۹۰ شاخص آن را دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: شهرهایی که ادعای تبدیل‌شدن به منطقه آزاد دارند از مجموع شاخص‌ها کمتر از ۵۰ شاخص را دارند درحالی‌که سرخس ۹۰ شاخص را دارد.

 

فرماندار سرخس بابیان اینکه هم‌اکنون ۱۵ واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس فعال هستند، گفت: همه این واحدهای تولیدی به خارج از کشور صادرات دارند.

 

سنجرانی ادامه داد: طرح تبدیل ۷ منطقه به مناطق آزاد در مجلس در دست بررسی است که متأسفانه سرخس جزو این مناطق نیست و اگر شهرستان سرخس اضافه شود اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود زیرا سرخس قابلیت‌های بسیار زیادی برای تبدیل‌شدن به منطقه آزاد تجاری دارد.

 

خرید تضمینی ۴۲ هزار تن گندم از کشاورزان سرخس

فرماندار سرخس به خرید تضمینی گندم از کشاورزان شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال جاری تاکنون ۴۲ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان شهرستان خریداری‌شده که درمجموع ۵۵ میلیارد تومان آورده داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی کارشناسان جهاد کشاورزی امیدواریم امسال بتوانیم بیش از ۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کنیم.

 

۴۶ روستای سرخس در نوبت گازرسانی هستند

سنجرانی در ادامه درباره آخرین وضعیت گازرسانی به روستاهای سرخس گفت: درمجموع ۴۶ روستا از روستاهای شهرستان سرخس باید گازرسانی شوند که امیدواریم تا دو سال آینده گازرسانی به این روستاها انجام شود.

 

فرماندار سرخس خاطرنشان کرد: هم‌اکنون برای پروژه گازرسانی به روستاهای دهستان تجن بالغ‌بر ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و عملیات اجرایی این پروژه نیز از دهه فجر سال گذشته شروع شده است.

 

وی افزود: با بهره‌برداری این پروژه حدود ۱۰ هزار نفر از جمعیت روستاهای دهستان تجن از گاز طبیعی بهره مند می‌شوند.

 

سنجرانی در پایان درباره مشکلات تنها جایگاه سی ان جی سرخس گفت: با توجه به ظرفیت محدود خط لوله، به دنبال این هستیم که به‌جای احداث جایگاه جدید همین جایگاه را ارتقا بدهیم.

انتهای پیام/