بستر اصلی و اصیل رهبری در خاندان اهل‌بیت (ع) است/ حضور امام رضا (ع) در سرخس باید برجسته شود
بستر اصلی و اصیل رهبری در خاندان اهل‌بیت (ع) است/ حضور امام رضا (ع) در سرخس باید برجسته شود
امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه بستر اصلی و اصیل رهبری در خاندان اهل‌بیت علیهم‌السلام است، گفت: حضور امام رضا علیه‌السلام در سرخس باید برجسته شده و شهر سرخس به‌عنوان قدمگاه رضوی شناخته شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و با تأکید بر اینکه شیعیان باید موجب زینت و افتخار اهل‌بیت علیهم‌السلام باشند، گفت: نماز اول وقت و مساوات و همدردی از ویژگی‌های مؤمنان است و امام صادق علیه‌السلام فرمودند که شیعیان ما را باید در موقع نماز اول وقت آزمایش کنید که چقدر به این فریضه اهتمام دارند.

 

امام‌جمعه سرخس با تبریک ولادت باسعادت حضرت علی ابن موسی‌الرضا علیه‌السلام افزود: محبوب ما اگر امام هشتم است، باید یک پیوندی بین ما و حضرت در کردار و رفتارمان وجود داشته باشد.

 

ارژنگ بابیان اینکه نمی‌توان بدون عمل صالح محبت داشت، تصریح کرد: عمل صالح بامحبت به اهل‌بیت علیهم‌السلام پیوند دارد و باید این دو ویژگی در زندگی انسان تجلی داشته باشد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه درباره هجرت امام رضا علیه‌السلام از مدینه به مرو گفت: سفر امام رضا علیه‌السلام از مدینه به مرو یک سفر اجباری بود که با تزویر و نیرنگ مأمون امام مجبور به این سفر تبلیغی شدند.

 

وی بیان داشت: مورخان و پژوهشگران معتقدند امام رضا علیه‌السلام باید حدود ۷۰ منزل و قدمگاه در ایران داشته باشند و بیشترین حضور امام نیز در این سفر در ایران بوده است.

 

امام‌جمعه سرخس به حدیث قدسی سلسله الذهب اشاره و خاطرنشان کرد: به تعبیر امام رضا علیه‌السلام زمانی می‌توانیم اقرار به توحید داشته باشیم که بشر از حکومت اهل‌بیت علیهم‌السلام محروم نباشد.

 

ارژنگ افزود: حکومت طاغوت در هرجایی بنا شود، در آنجا توحیدی باقی نمی‌ماند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس تأکید کرد: بستر اصلی و اصیل رهبری در خاندان اهل‌بیت علیهم‌السلام است و امثال مأمون شایستگی حکومت را ندارند.

 

وی ادامه داد: اصل حرکت امام رضا علیه‌السلام زمانی اتفاق افتاد که عده‌ای غفلت کردند و با شعار مأمون فریب خوردند و امروز همین شعارها را آمریکا تکرار می‌کند.

 

امام‌جمعه سرخس به فریبکاری آمریکایی در مسائل منطقه اشاره کرد و افزود: اگر امروز آمریکایی‌ها به دنبال شرکت ایران در ائتلاف‌های منطقه هستند به این دلیل است که می‌خواهند به جنایاتشان مشروعیت بدهند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس اظهار داشت: امروز در حالی حاکمان جور عربی و آمریکایی دم از حقوق بشر می‌زنند که دستشان تا آرنج به خون مسلمانان آغشته است.

 

ارژنگ در ادامه به حضور امام رضا علیه‌السلام در سرخس اشاره و خاطرنشان کرد: سرخس یکی از قدمگاه‌های امام رضا علیه‌السلام است و طولانی‌ترین زمان حضور امام رضا علیه‌السلام در این سفر در سرخس بوده است.

 

امام‌جمعه سرخس گفت: باوجودی که عاملان مأمون، امام رضا علیه‌السلام را در سرخس محبوس کردند اما بازهم مردم ارادت خودشان را به امام نشان دادند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امام رضا علیه‌السلام در مسیر بازگشتشان نیز در سرخس حضور داشته‌اند، باید سرخس به‌عنوان یک میقات الرضا معرفی شود.

 

ارژنگ در پایان تأکید کرد: حضور امام رضا علیه‌السلام در سرخس باید برجسته شده و شهر سرخس به‌عنوان قدمگاه رضوی شناخته شود.

انتهای پیام/