همچون قاسم حسین (ع)
همچون قاسم حسین (ع)
شهید سید قاسم سید کابلی یکی از نوجوانان رشید و باغیرت شهرستان سرخس بود که در عملیات خیبر مظلومانه و با کشیدن درد و رنج زیاد همچون قاسم حسین علیه‌السلام آسمانی شد و در جوار حق آرام گرفت.

به گزارش گروه دفاع مقدس نسیم سرخس، شهید سید قاسم سید کابلی در سال ۱۳۴۶ در خانواده مذهبی در شهرستان سرخس به دنیا آمد.

 

شهید تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را تا سوم نظری ادامه داد؛ قاری قرآن بود و صوت دل‌نشینی داشت.

 

سید قاسم برای رفتن به جبهه ترک تحصیل کرد و سه بار به جبهه اعزام و مجروح شد؛ در واحد تخریب خدمت می‌کرد و شیفته امام و انقلاب و به‌راستی حاصل تربیت صحیح یک خانواده مذهبی و مؤمن بود.

شهید سید کابلی (2)

وی یکی از نوجوانان رشید و باغیرت شهرستان سرخس بود که تقریباً به‌طور تمام‌وقت در بسیج فعالیت داشت.

 

هوش، خلاقیت و ابتکار عمل سید قاسم واقعاً بالاتر از سنش نشان می‌داد؛ وی در بسیج علاوه بر امورات فرهنگی و تبلیغی فعالیت‌های عملیاتی، نظامی و نگهبانی نیز انجام می‌داد.

 

شهید سید کابلی با اصرار زیاد خود و علی‌رغم مخالفت مسئولان به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام و در جبهه کار خطیر و حساس تخریب چی را بر عهده گرفت و منشأ خدمات زیادی به رزمندگان شد.

 

وی در عملیات خیبر مظلومانه و با کشیدن درد و رنج زیاد براثر اصابت گلوله به سروصورت و گلو همچون قاسم حسین علیه‌السلام آسمانی شد و در جوار حق آرام گرفت؛ او که همیشه فعال و بی‌قرار بود.

شهید سید کابلی (1)

با مروری بر وصیت‌نامه این شهید والامقام مشخص می‌شود وی عاشق شهادت بوده و این موضوع را با مادرش نیز بیان کرده است و به‌راستی مرگ و شهادت در راه حق برای وی از عسل شیرین‌تر بوده است.

 

قسمتی از وصیت‌نامه شهید:

یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه

 

با درود به امام و ارواح طیبه شهدا چند نکته‌ای به‌عنوان وصیت متذکر می‌شوم؛ اولین نصیحت اینکه دوستان تقوا را پیشه کنید و از شهوت‌رانی دنیوی دوری کنید؛ جبهه‌ها را ترک نکنید، همیشه به یاد خدا باشید و از خدای خود غافل نشوید؛ خوشا به حال آن‌ها که زندگی و مرگشان در راه خدا است؛ وصیت دوم برای پدر و مادرم که مادر من هم مثل بقیه شهدا به آرزویم رسیدم گریه بر من نکنید؛ موقعی که شهید شدم بالباس خونی به خاکم بسپارید تا در پیشگاه خدا و در برابر امام حسین علیه‌السلام گفته باشم حسین جان لبیک لبیک…

 

راوی- محمد علیزاده

انتهای پیام/