داوری: مسئولان در سرخس در اتاق های بسته تودیع و معارفه می شوند/ امینی فر: بودجه امسال شهرداری سرخس ۱۰ میلیارد تومان است
داوری: مسئولان در سرخس در اتاق های بسته تودیع و معارفه می شوند/ امینی فر: بودجه امسال شهرداری سرخس ۱۰ میلیارد تومان است
به مناسبت روز خبرنگار، در مراسمی از خبرنگاران شهرستان سرخس توسط شورای اسلامی و شهرداری سرخس تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، به مناسبت روز خبرنگار، در مراسمی از خبرنگاران شهرستان سرخس توسط شورای اسلامی و شهرداری سرخس تجلیل شد.
حمید رضا داوری رئیس شورای اسلامی شهر سرخس در این مراسم با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران زبان رسای مردم هستند هرچند که کمترین حمایت ها از این قشر زحمت کش می شود.
وی افزود: امروز خجالت می کشیم که اعلام کنیم شهرستان سرخس با وجود ظرفیت های عظیم، بالاترین آمار بیکاری را در استان دارد.
داوری با بیان اینکه همکاری خوبی بین شورای شهر سرخس با مردم وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه در عزل و نصب های مدیران در شهرستان، شان و جایگاه مردم دیده نمی شود و مسئولان در اتاق های در بسته تودیع و معارفه می شوند؛ عده ای در پوست گردو می آیند و می روند.
رئیس شورای اسلامی شهر سرخس اظهار داشت: سال گذشته حدود ۶۰ میلیارد تومان بودجه به شهرستان آمد و سوال اینجاست که آیا مردم این بودجه را لمس کردند؟

تجلیل شورای اسلامی شهر سرخس از خبرنگاران (1)
خیراله دانایی نائب رئیس شورای اسلامی شهر سرخس در ادامه با بیان اینکه برخی رسانه ها در شهرستان تفکر حکومتی دارند، گفت: حساسیت ها نسبت به دو درصد نفت و گاز باید بیشتر باشد و باید مشخص شود که این بودجه قرار است در چه منابعی هزینه است.
وی افزود: از آمار بالای طلاق و بیکاری در شهرستان صحبت می کنیم، اما مطالبه ای دیده نمی شود.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر سرخس با بیان اینکه بزرگ ترین عمل تخریبی را در موضوع آب خود دولت انجام می دهد، گفت: بیش از ۵۰ سال است که در شهرستان چاه عمیق حفر می شود، اما به اندازه این چند سالی که سد افتتاح شد مردم در آب های زیرزمینی ضرر نکردند.
دانایی تصریح کرد: امروز تمام خسارت را دولت می زند و افت آب های زیرزمینی را داریم، اما هجمه ها همه به سمت کشاورزان است.

تجلیل شورای اسلامی شهر سرخس از خبرنگاران (2)
غلام شهرکی عضو شورای اسلامی شهر سرخس نیز با بیان اینکه باید راهکارهای توسعه شهرستان رسانه ای شود، گفت: شهر سرخس در گذشته مرکز علمی داشته و مسیر علم و دانش ایران بوده است و تاریخی سه هزار ساله دارد.
وی افزود: در چند سال اخیر مدارس خیرساز نسبت به مدارس دولتی در شهرستان افزایش چشمگیری داشته است.
حجت الاسلام علیرضا سیستانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر سرخس در ادامه گفت: وظیفه خبرنگاران فقط اطلاع رسانی نیست، بلکه باید کمبودهای شهرستان را شناسایی و رصد کنند و به دنبال راهکار مناسب از نگاه کارشناسان باشند.
وی افزود: ما قدوم مبارک امام رضا علیه السلام در شهرستان سرخس را داریم، اما در بحث فرهنگی ورود آن حضرت به سرخس تاکنون هیچ اقدامی نشده است.
سیستانی بیان داشت: با وجودی که امام رضا علیه السلام سه شبانه روز در سرخس حضور داشتند، اما اطلاعات کافی در این زمینه برای اقدامات فرهنگی جمع آوری نشده است.
عضو شورای اسلامی شهر سرخس به راه اندازی شورای محلات در شورای چهارم شهر سرخس اشاره و خاطرنشان کرد: توقع داریم رسانه ها در بحث تصمیم گیری و تصمیم سازی شورای محلات به ما کمک کنند و فلسفه تشکیل شورای محلات را برای مردم تشریح کنند.

تجلیل شورای اسلامی شهر سرخس از خبرنگاران (3)
وی اظهار داشت: تجلیل از علمایی که یک قرن در سرخس زحمات زیادی کشیدند، یکی از اقدامات ماندنی شورای چهارم شهر سرخس بود.

 

تقی علیپور عضو دیگر شورای اسلامی شهر سرخس در ادامه این مراسم با بیان اینکه اعلام واقعیت ها تلخ است، گفت: در یک شهر چند هزار نفری چندین کارگروه اشتغال ایجاد شده و شاهد موازی کاری هستیم.
وی با بیان اینکه نگاه ها به سرخس متاسفانه هنوز قومیتی است، افزود: شهر سرخس تنها شهری است که تودیع و معارفه مسئولان امنیتی برگزار می شود.
عضو شورای اسلامی شهر سرخس تصریح کرد: آب، خاک و نیروی انسانی فراوان داریم، اما به دلیل حضور برخی مدیران نالایق پیشرفتی در شهرستان مشاهده نمی شود.

 

محمد امینی فر، شهردار سرخس نیز در این جلسه گفت: بودجه شهرداری سرخس در سال گذشته ۸ میلیارد تومان بود که با متمم بودجه ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان محقق شد و ۱۷۵ درصد در بودجه شهرداری رشد داشتیم.

 

وی بیان کرد: بودجه امسال شهرداری سرخس نیز ۱۰ میلیارد تومان بسته شده است.

 

شهردار سرخس در پایان با بیان اینکه اجرای آسفالت در شهر سرخس ۲۶۸ درصد رشد داشته است، گفت: توانستیم با نهضت آسفالت ۱۱۷ هزار متر مربع از شهر سرخس را آسفالت کنیم.

انتهای پیام/