اجتماع بزرگ صادقیون در سرخس برگزار شد+تصاویر
اجتماع بزرگ صادقیون در سرخس برگزار شد+تصاویر
همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام اجتماع بزرگ صادقیون با حضور هیئت‌های مذهبی در سرخس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، هیئت‌های مذهبی پس از اجتماع در چهارراه امام خمینی (ره)، در خیابان امام (ره)، بلوار مصلی و مسجد امام رضا علیه‌السلام به نوحه‌سرائی و سینه‌زنی پرداختند.

 

در این اجتماع حجت‌الاسلام حسین رجایی خراسانی به تشریح ویژگی های شخصیتی امام جعفر صادق علیه‌السلام پرداخت و گفت: فلسفه آفرینش انسان شناخت خداوند است و این یکی از ویژگی‌های امام جعفر صادق علیه‌السلام بود که مردم را نسبت به شناخت خدای متعال ترغیب می‌کرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: هرقدر معرفت و شناخت انسان نسبت به خداوند بیشتر شود، ارزش عبادتش نیز بیشتر می‌شود.

 

وی بابیان اینکه عبادت بدون شناخت ارزشی ندارد، تصریح کرد: اینکه شهدای ما در طول ۸ سال دفاع مقدس سینه سپر کردند و موجب سربلندی نظام اسلامی شدند، به خاطر عشق به خداوند بود.

 

رجایی خراسانی امام صادق علیه‌السلام را عامل وحدت و انسجام بین مذاهب عنوان کرد و گفت: باوجودی که در آن زمان گروه‌ها و مذاهب مختلفی وجود داشت، اما امام صادق علیه‌السلام با مناظره‌ها و مباحثه‌ها حربه را از آن‌ها گرفت.

 

این استاد حوزه و دانشگاه احتیاج جامعه اسلامی به وحدت را ضروری دانست و افزود: امروز دشمن درصدد است تا آب را گل‌آلود کند و بین شیعه و سنی تفرقه بیندازد.

 

وی اظهار داشت: همان‌طور که قرآن امر به وحدت کرده است و امام صادق علیه‌السلام عامل وحدت بودند، جامعه اسلامی نیز باید تلاش کند که جلوی تفرقه‌افکنی دشمن را بگیرد.

 

رجایی خراسانی تربیت چهار هزار شاگرد را یکی دیگر از ویژگی‌های امام صادق علیه‌السلام دانست و خاطرنشان کرد: تربیت چهار هزار شاگرد برازنده بود که هرکدام از آن‌ها می‌توانست دنیایی را اداره کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: امروز دانشجویان و طلاب ما رسولانی هستند که باید از انقلاب اسلامی، مذهب و قرآن با سلاح علم و دانش محافظت کنند.