کوچ کندوهای زنبورعسل به شهرستان سرخس+تصاویر
کوچ کندوهای زنبورعسل به شهرستان سرخس+تصاویر
رئیس شبکه دامپزشکی سرخس گفت: در یک‌ ماه گذشته بیش از 450 کندو زنبورعسل از سایر نقاط کشور به این شهرستان کوچ کرده‌اند که رعایت تمام قوانین و مقررات مربوط به کوچ به‌خصوص رعایت فاصله بهداشتی و انجام اقدامات بهداشتی برای زنبورداران ضروری است.

عباس باغبان نژاد در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، بابیان اینکه در یک ماه گذشته بیش از ۴۵۰ کندو زنبورعسل از سایر نقاط کشور به این شهرستان کوچ کرده‌اند، گفت: رعایت تمام قوانین و مقررات مربوط به کوچ به‌خصوص رعایت فاصله بهداشتی و انجام اقدامات بهداشتی برای زنبوردارانی که به شهرستان سرخس کوچ کرده‌اند، ضروری است.

 

رئیس شبکه دامپزشکی سرخس افزود: شهرستان سرخس باوجود دارا بودن مزارع یونجه فراوان که در زمان گل‌دهی داری تعداد قابل‌توجهی گل هستند، ازلحاظ تولید عسل گل یونجه موردتوجه زنبورداران است.

 

وی خاطرنشان کرد: عسل تولیدشده از گل یونجه به علت غنی بودن یونجه ازنظر کلسیم، حائز اهمیت و ارزش غذایی زیادی است.

 

باغبان نژاد با تأکید بر اینکه زنبورداران در فصل کوچ موظف به رعایت حداقل فاصله زنبورستان های خود هستند، تصریح کرد: رعایت فاصله‌ها و حریم‌ها برای استقرار کندوها در فصل کوچ طبق ماده ۵ از آیین‌نامه برنامه کوچ سالیانه زنبورعسل و استقرار زنبورستان ها موضوع ماده ۱۴ قانون نظام دام‌پروری کشور، مصوب ۸۸/۵/۷ مجلس شورای اسلامی ضروری است، که واحد بهداشت و مدیریت بیماری‌های زنبورعسل شهرستان سرخس خواستار رعایت آن توسط زنبورداران مهاجر شد.

کوچ کندوهای زنبورعسل به شهرستان سرخس (1)

کوچ کندوهای زنبورعسل به شهرستان سرخس (2)

کوچ کندوهای زنبورعسل به شهرستان سرخس (3)

کوچ کندوهای زنبورعسل به شهرستان سرخس (4)

انتهای پیام/