اتخاذ مواضع منفعلانه در قبال مردم مسلمان دیگر قابل توجیه نیست/ دستگاه دیپلماسی مواضع خود را در راستای تشکیل «جبهه واحد اسلامی» تنظیم کند
اتخاذ مواضع منفعلانه در قبال مردم مسلمان دیگر قابل توجیه نیست/ دستگاه دیپلماسی مواضع خود را در راستای تشکیل «جبهه واحد اسلامی» تنظیم کند
دولت یازدهم باید در سیاست «نگاه به غرب» تجدید نظر کند و با سیاست «نگاه به ملت های مسلمان» با اتخاذ مواضع قاطعانه و انقلابی برای ایجاد «جبهه واحد اسلامی» گام­ های موثرتری بردارد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، بسیج دانشجویی شهرستان سرخس با انتشار بیانیه ای کشتار مسلمانان در کشمیر را محکوم کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ

این یک وعده الهی است که مستضعفان عالم، پیشوایان و وارثان زمین خواهند بود. دنیای امروز شرایطی را برای ظالمان ایجاد کرده است که روز به روز جری تر می شوند و ظلم خود را گسترش می دهند و با نهایت تاسف بیشترین ظلم در حق مسلمانان صورت می گیرد.

 

فلسطین، افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، یمن، بحرین؛ این ها تعدادی از کشورهایی هستند که مردم مظلوم آنها به بهانه های واهی و پوچ تحت ظلم حاکمان و مستکبران قرار گرفتند و امروز نیز مردم مسلمان و مظلوم کشمیر توسط نظامیان هندو تحت فشار هستند و در منطقه ای که به آن تعلق دارند در ناامنی تمام، شب و روز می گذرانند.

 

اشغال تقریبا همزمان کشمیر و فلسطین بعد از جنگ جهانی دوم توسط هند و اسرائیل، نقش استعمار پیر انگلیس در واگذاری کشمیر و فلسطین به دست هند و اسرائیل، مواجهه مردم کشمیر و فلسطین با افراطیون هندو و صهیونیست‌ها، وقوع تقریباً همزمان انتفاضه اول فلسطین و انقلاب ۱۹۸۸ مردم کشمیر، تلاش هند و اسرائیل برای تغییر جمعیتی کشمیر و فلسطین به‌واسطه مهاجرت هندوها به جامو و یهودیان به فلسطین و حذف اسلام از این دو منطقه دلایلی هستند که می توان کشمیر را «فلسطین دوم» نامید.

 

در مراحل پنجگانه فرایند انقلاب اسلامی، مرحله نهایی «ایجاد تمدن نوین اسلامی» است. جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچم دار بیداری اسلامی و به عنوان کشوری که در راه تحقق ارزش های اسلامی آغازگر حرکت عظیمی بوده است، امروز باید برای ایجاد «جبهه واحد اسلامی» در مقابل جبهه کفر گام های محکم تر و سریع تری بردارد.

 

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به عنوان دستگاه دیپلماسی کشور باید گام های محکم تر و شفاف تری در دفاع از مسلمانان مظلوم بر دارد و مواضع و فعالیت های خود را در راستای تشکیل جبهه واحد اسلامی تنظیم کند.

 

در شرایط کنونی دیگر نباید به سازمان های بین المللی دل خوش کرد چرا که ماهیت واقعی آنها با اقدامات و مواضع اخیر آنها روشن شد. نمونه بارز مواضع جانبدارانه سازمان ملل در قبال مردم مظلوم یمن است که به خاطر یک مشت دلار سعودی های کودک کش را از لیست کشورهای کودک کش خارج کردند، ماهیت سازمان ملل اینگونه است که هر جا منافع غرب و هم پیمانانش تأمین شود دهان باز کند و دم از حقوق بشر بزند و هرکجا که غرب و هم پیمانانش در آن منافعی نداشته باشند و یا به ضرر آنها باشد «خفه‌خون» بگیرد.

 

در شرایط کنونی با توجه به هجمه عظیمی که ظالمان عالم علیه ملت های مسلمان به راه انداخته اند و از هیچگونه اقدام شرم آوری دریغ نمی کنند، اتخاذ مواضع منفعلانه در قبال مردم مسلمان دیگر قابل توجیه نیست. متاسفانه باید به صراحت گفت، دولت یازدهم «دیپلماسی دوگانه» ای را درباره اتفاقات جهان دنبال می کند؛ برای اتفاقات فرانسه و ترکیه به سرعت توسط دولت یازدهم موضع گیری می شود اما وقتی نوبت به ملت های مسلمان مانند مردم مظلوم کشمیر می رسد مواضعی با تاخیر و ضعیف را از دولت یازدهم شاهد هستیم.

 

بسیج دانشجویی شهرستان سرخس قاطعانه اقدامات وقیحانه و مذبوحانه نظامیان هندی در قبال مردم مسلمان و مظلوم کشمیر را محکوم می کند و از دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم انتظار داریم با دیپلماسی فعال در جهت ایجاد شرایط مناسب برای برگزاری همه‌پرسی در کشمیر اقدام کند تا از این طریق مردم مظلوم کشمیر از زیر حکمرانی ظالمانه هندوها خارج شوند. دولت یازدهم باید در سیاست «نگاه به غرب» تجدید نظر کند و با سیاست «نگاه به ملت های مسلمان» با اتخاذ مواضع قاطعانه و انقلابی برای ایجاد «جبهه واحد اسلامی» گام­های موثرتری بردارد.

 

والسلام علی من تبع الهدی/ بسیج دانشجویی شهرستان سرخس

انتهای پیام/