ایران اسلامی در موقعیت جنگ احزاب قرار دارد/ یهودیان، مسیحیان و برخی اعراب منطقه برای جنگ احزاب متحد شده اند
ایران اسلامی در موقعیت جنگ احزاب قرار دارد/ یهودیان، مسیحیان و برخی اعراب منطقه برای جنگ احزاب متحد شده اند
امام جمعه موقت سرخس شرایط فعلی جمهوری اسلامی را با جنگ احزاب مقایسه کرد و گفت: شرایط کنونی منطقه به گونه ای است که یهودیان، مسیحیان و برخی کشورهای عرب علیه ارزش ها و آرمان های اسلامی دست به یکی کردند بنابراین ما در موقعیت جنگ احزاب قرار داریم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علی اصغر شریعتی در خطبه های نماز جمعه سرخس با اشاره به شهادت حضرت حمزه گفت: روز شهادت حضرت حمزه روز حزن پیغمبر است؛ حضرت حمزه یک فرد مبارز، رزمنده، مومن و خداترس بود که در جنگ احد به شهادت رسید و نسبت به شهادت ایشان پیامبر خیلی ناراحت شد.

 

امام جمعه موقت سرخس در ادامه به توصیف مقام معظم رهبری درباره شرایط کنونی به عنوان جنگ احزاب اشاره و عنوان کرد: در غزوه احزاب قبیله های مختلف عرب با یهودیان و مشرکین دست به یکی شدند برای اینکه با پیامبر اسلام مقابله کنند.

 

شریعتی شرایط فعلی جمهوری اسلامی را با جنگ احزاب مقایسه کرد و گفت: شرایط کنونی منطقه به گونه ای است که یهودیان، مسیحیان و برخی کشورهای عرب علیه ارزش ها و آرمان های اسلامی دست به یکی کردند بنابراین ما در موقعیت جنگ احزاب قرار داریم.

 

وی ادامه داد: در جنگ احزاب به پیشنهاد سلمان فارسی خندق ایجاد کردند که پنج پهلوان عرب توانستند از خندق عبور کنند و عمر بن عبدود یکی از آنها بود و تنها کسی که مقابل عمر بن عبدود ایستاد امام علی علیه السلام بودند و او را شکست دادند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس بیان کرد: پیامبر در جنگ احزاب مسلمانان را در مقابل کافران پیروز کردند و درباره نبرد حضرت علی علیه السلام در این جنگ فرمودند که ضربت علی علیه السلام در جنگ خندق از عبادت جن و انس بالاتر است.

 

شریعتی در ادامه به کودتا در ترکیه اشاره و سه فرضیه درباره پشت پرده کودتا در این کشور را مطرح کرد.

 

وی گفت: فرضیه اول این است که این کودتا توسط خود اردوغان طرح ریزی شده است؛ اردوغان فردی بلند پرواز است و به دنبال ایجاد امپراطوری عثمانی و تغییر قانون اساسی کشورش است و سعی داشت از این طریق مخالفانش را از بین ببرد.

 

امام جمعه موقت سرخس فرضیه دوم درباره پشت پرده کودتا در ترکیه اظهار کرد: فرضیه دوم این است که این کودتا کار عربستان سعودی بوده است زیرا اردوغان اخیرا در قضیه سوریه تغییر موضع داده است و به روسیه نزدیک شده است البته سعودی ها با دلارهای خود سعی می کنند تا نام آنها در کودتا در ترکیه مطرح نشود.

 

شریعتی فرضیه سوم در کودتا در ترکیه را طرفدارن فتح الله گولن که مخالف اردوغان هستند مطرح کرد و گفت: هم اکنون در ترکیه وضعیت فوق العاده و خفقان حاکم است البته هر چی از این شرایط برای ترکیه پیش بیاد حق ترکیه است به خاطر اینکه نیروهای داعش را حمایت کرد و در کشتن مردم و کودکان مظلوم سوریه دست دارد.

انتهای پیام/