بیش از ۲۹ میلیارد تومان سهم سرخس از اعتبارات تملک دارایی/ پروژه المان شهدای گمنام سرخس امسال به اتمام می رسد
بیش از ۲۹ میلیارد تومان سهم سرخس از اعتبارات تملک دارایی/ پروژه المان شهدای گمنام سرخس امسال به اتمام می رسد
فرماندار سرخس گفت: اعتبارات تملك دارايي شهرستان سرخس در سال جاری 29 میلیارد و 194 میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حسین سنجرانی ظهر امروز (شنبه) در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بابیان اینکه اعتبارات سرخس نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است، گفت: اعتبارات تملک دارایی شهرستان سرخس در سال جاری ۲۹ میلیارد و ۱۹۴ میلیون تومان است.

 

فرماندار سرخس افزود: از اعتبارات تملک دارایی شهرستان، ۴ میلیارد و ۲۶۹ میلیون تومان اعتبار استانی، یک‌سوم نفت و گاز ۲۲ میلیارد و ۶۶۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، اعتبار دوسوم نفت و گاز ۲ میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان و ماده ۱۸۰ نیز ۲۲۶ میلیون تومان تخصیص ‌یافته است.

 

وی بابیان اینکه سهم شهرستان سرخس از ماده ۱۸۰ هنوز توزیع نشده است، اظهار داشت: از ماده ۱۸۰ در سطح استان حدود ۳۳ میلیارد تومان از ۴۰۶ میلیارد تومان توزیع شده و ۲۲۵ میلیارد تومان آن نیز در نوبت بعدی توزیع است.

 

سنجرانی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از اعتبارات شهرستان مربوط به اعتبارات نفت و گاز است که در سال گذشته ۱۰۰ درصد این اعتبارات محقق شده است و در اعتبارات استانی نیز ۵۷ درصد به‌صورت متوسط تخصیص داشتیم.

 

فرماندار سرخس تصریح کرد: بخشی از این اعتبارات در شهرستان با توجه به کد و فصل دیده‌شده هزینه می‌شود اما در مواردی به‌جای استفاده در پروژه تعریف‌شده، این اعتبارات خرج حقوق و دستمزد کارکنان قراردادی دستگاه‌ها می‌شود.

 

وی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان حق ندارند اعتبارات را برای پروژه‌های دیگر و یا حقوق و دستمزد کارکنان قراردادی خارج از شهرستان هزینه کنند.

 

سنجرانی به الزامات بودجه سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: طبق الزامات قانونی باید سه درصد از سرجمع اعتبارات استان برای احداث، تکمیل و توسعه حوزه‌های علمیه، یک درصد برای احداث، توسعه و تکمیل پایگاه‌های مقاومت بسیج، ۸ درصد برای طرح‌های هادی روستایی و ۱۰ درصد نیز برای آب‌رسانی به روستاها در نظر گرفته شود که سهم هر شهرستان در این الزامات مشخص شده است.

 

فرماندار سرخس ادامه داد: در صورت تصویب پروژه جدید برای سال ۹۶، امسال باید ۵۰ درصد آن تأمین اعتبار شود.

 

وی پروژه احداث یادمان شهدای گمنام سرخس را از مهم‌ترین پروژه‌های شهرستان عنوان کرد و افزود: این پروژه جزو اولویت‌های مهم است که اجرای آن از سال‌های گذشته شروع‌شده، اما متأسفانه راکد مانده است.

 

سنجرانی تصریح کرد: در سال گذشته این پروژه دوباره شروع به کار کرد اما درنهایت امسال به دلیل کمبود اعتبار کار تعطیل شد؛ با پیشنهاداتی که دادیم سعی می‌کنیم این پروژه امسال به پایان برسد.

 

فرماندار سرخس در ادامه درباره وضعیت راه شهرستان گفت: شهرستان سرخس در بحث زیرساخت‌ها، جزو شهرستان‌هایی است که جاده استاندارد ندارد.

 

وی در پایان گفت: توزیع اعتبارات در شهرستان بر اساس روح عدالت محوری، اولویت‌بندی و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است.

انتهای پیام/