بهینه‌سازی سامانه کنترلی و مانیتورینگ واحدهای بازیافت گوگرد پالایشگاه سرخس
بهینه‌سازی سامانه کنترلی و مانیتورینگ واحدهای بازیافت گوگرد پالایشگاه سرخس
کارشناس ارشد ابزار دقیق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس از راه‌اندازی سامانه کنترلی و مانیتورینگ دمنده‌های واحد بازیافت گوگرد این شرکت خبر داد.

رضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: با توجه به اهمیت دمنده‌های واحدهای بازیافت گوگرد در فرایند تولید پایدار  واحدهای عملیاتی و حساسیت بالای کنترلی، این ماشین‌ها نقش کلیدی در فرآیند عملیات دارد.

 

وی اظهار داشت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از زیرساخت‌های موجود در پالایشگاه، بازطراحی و راه‌اندازی سامانه کنترلی با حداقل هزینه، بالاترین کیفیت و با رعایت استانداردهای جهانی به‌صورت موفقیت‌آمیز به اجرا درآمد.

 

شعبانی تصریح کرد: سامانه قبلی به علت عدم توانایی در استفاده بهینه از پروتکل‌های ارتباطی و عدم انتقال اطلاعات کنترلی ماشین به اتاق کنترل مرکزی، موجب اتلاف زمان، افزایش هزینه‌های تعمیراتی و بهره‌برداری بود که این امر با استفاده از تخصص و دانش فنی کارشناسان و متخصصان داخلی واحد ابزار دقیق انجام و راه‌اندازی شد.

 

کارشناس ارشد ابزار دقیق پالایشگاه خانگیران در ادامه به مزایای مورداستفاده در این پروژه که قابلیت پیاده‌سازی در دیگر واحدهای صنعتی و عملیاتی را دارد اشاره کرد و بیان داشت: تعمیرات آسان و سریع تجهیزات کنترلی، بهره‌برداری بهینه از سیستم کنترل آن، هوشمند سازی سیستم، مانیتورینگ آنلاین در کنترل مرکزی، افزایش عمر تجهیزات کنترلی از مزایای اجرای این سامانه است.

 

وی خاطرنشان کرد: این پروژه در چهار فاز شامل تحقیقات و  بررسی مدارک، کد نویسی اولیه، فاز شبیه‌سازی و پیاده‌سازی عملیاتی انجام‌ شده است.

 

شعبانی در پایان گفت: این پروژه با ۷ هزار و ۵۰۰  نفر ساعت کار مداوم انجام‌شده و بالغ‌بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال صرفه‌جویی را به همراه داشته است.

انتهای پیام/