طرح مسئله فرهنگ عفاف و حجاب در کشورهای لائیک/ راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب مصداق عینی امربه‌معروف و نهی از منکر است
طرح مسئله فرهنگ عفاف و حجاب در کشورهای لائیک/ راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب مصداق عینی امربه‌معروف و نهی از منکر است
امام جمعه سرخس با بیان اینکه امروز شاهد پیامدهای سوء بدحجابی در جوامع بشری هستیم، گفت: امروز کشورهایی که حتی تماماً لائیک بوده و معتقد به دین نیستند، برای توسعه کشورشان مسئله فرهنگ عفاف و حجاب را به‌عنوان حائلی بین مرد و زن مطرح می‌کنند که این نشان‌دهنده فضیلت این فریضه مهم است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در اجتماع بزرگ «مدافعان حریم خانواده» که عصر روز گذشته در شهرستان سرخس برگزار شد، گفت: راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب در کشور مصداق عینی و واقعی امربه‌معروف و نهی از منکر است.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: توسعه معروف یعنی عفاف و حجاب و نهی از منکر یعنی بدحجابی و بدحجابی، آن‌قدر مهم است که شخصیت بزرگی چون آیت‌الله حاج حسین قمی می‌فرمایند اگر ده‌ها هزار شهید در دفاع از عفت و حجاب یک ملتی تقدیم کند، شایسته است.

 

وی ادامه داد: توسعه یک کشور در ابعاد مختلف با فرهنگ عفاف و حجاب ارتباط دارد و اگر در کشوری عفت و غیرت بود، در ابعاد مختلف توسعه پیدا می‌کند اما اگر گرفتار مسائل شهوانی شد، عقب‌مانده می‌ماند.

 

ارژنگ با اشاره به اینکه رواج بدحجابی و بی‌حجابی یکی از توطئه‌های در دستور کار دشمنان کشورهای مسلمان است، تصریح کرد: دشمنان می‌دانند که اگر ملتی سرگرم این مسائل دون شد، از موضوعات دیگر غافل می‌شود.

 

امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه عفاف و حجاب فقط مربوط به بانوان نیست، خاطرنشان کرد: بیشتر شهدای مسجد گوهرشاد مرد هستند و در این قیام که در پی دستور رضاخان ملعون در کشف حجاب صورت می‌گیرد بیشتر مردان غیرتمند به شهادت می‌رسند، یعنی اگر حیا و عفت در جامعه‌ای بخواهد توسعه پیدا کند باید همراه عفت و حجاب زنان، غیرت مردان هم همراه باشد.

 

وی جامعه زنان ایمانی را بسیار برجسته عنوان کرد و افزود: زن مسلمان علاوه بر اینکه ظاهر را حفظ می‌کند باید بر گفتمان و رفتار خود نیز مراقبت داشته باشد.

 

ارژنگ بابیان اینکه امروز قاطبه جامعه ما اهل ایمان، فضیلت، عفت و پاک‌دامنی هستند، اظهار داشت: قاطبه جامعه ما را زنان محجبه شکل می‌دهند و یک اقلیتی اندک در مقابل زنان ایمانی فریب سخن دشمنان را می‌خورند.

 

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: ترویج حجاب یکی از رسالت‌های اصلی انبیاء و اولیای الهی و بزرگان دین و یک دستور قرآنی و فریضه الهی است.

 

وی بابیان اینکه امروز شاهد پیامدهای سوء بدحجابی در جوامع بشری هستیم، گفت: امروز کشورهایی که حتی تماماً لائیک بوده و معتقد به دین نیستند، برای توسعه کشورشان مسئله فرهنگ عفاف و حجاب را به‌عنوان حائلی بین مرد و زن مطرح می‌کنند که این نشان‌دهنده فضیلت این فریضه مهم است.

انتهای پیام/