اگر منشور امام علی (ع) نصب العین مسئولان باشد هیچ وقت از بیت‌المال چپاول نمی‌کنند
اگر منشور امام علی (ع) نصب العین مسئولان باشد هیچ وقت از بیت‌المال چپاول نمی‌کنند
حجت الاسلام ارژنگ با انتقاد از حقوق‌های نجومی برخی مسئولان گفت: اگر منشور امام علی علیه‌السلام نصب العین یک مسئول باشد هیچ‌وقت از بیت‌المال چپاول نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و با اشاره به لیالی قدر گفت: به تعبیر امام صادق علیه‌السلام شب قدر قلب رمضان است و تقدیر یک سال در این شب رقم می‌خورد.

 

امام‌جمعه سرخس به فضیلت‌های شب قدر اشاره کرد و افزود: بیش از ۸۰ سال از عمر انسان در شب قدر رقم می‌خورد و تا دمیدن صبح در این شب شیطان حق خروج ندارد و نمی‌تواند بر انسان چیره شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با تسلیت شهادت مولی‌الموحدین علی علیه‌السلام و فرزند ایشان شهید بهشتی اظهار داشت: امام علی علیه‌السلام هم زاهدانه زندگی کرد و هم در بطن اجتماع بود.

 

ارژنگ ادامه داد: امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام هم خصوصیات یک فیلسوف را داشتند و هم فردی انقلابی بودند.

 

وی تصریح کرد: به تعبیر امام علی علیه‌السلام انسان خردمند برای محل موقت اساس تهیه نمی‌کند و این ویژگی باید برای همه مردم و کارگزاران درس باشد.

 

امام‌جمعه سرخس بیان داشت: امام علی علیه‌السلام نسبت به مسئولان و کارگزاران دولتش قاطع بود و وقتی تخلفی صورت می‌گرفت با قاطعیت با آن برخورد می‌کرد.

 

ارژنگ نسبت به حرمت‌شکنی‌ها در ماه مبارک رمضان هشدار داد و تصریح کرد: وظیفه مسئولان است که در ماه مبارک رمضان با کسانی که حرمت‌شکنی می‌کنند با قاطعیت برخورد کنند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه علی علیه‌السلام در اجرای قانون الهی قاطع بود، عنوان کرد: برخی از مسئولان به خاطر اینکه طرف از اقوامشان است برای آن‌ها از بیت‌المال خرج می‌کنند درحالی‌که امام علی علیه‌السلام به چنین شخصیت‌هایی نهیب می‌زدند.

 

وی اظهار داشت: مسئولی که آخرت خودش را برای دنیا تباه می‌کند و بیت‌المال را به‌حساب رابطه خرج می‌کند، ارزش او در نگاه علی علیه‌السلام از یک‌بند کفش و یک شتر بارکش کمتر است.

 

امام‌جمعه سرخس با انتقاد از حقوق‌های نجومی برخی مسئولان اذعان کرد: اگر منشور امام علی علیه‌السلام نصب العین یک مسئول باشد هیچ‌وقت از بیت‌المال چپاول نمی‌کند.

 

ارژنگ بابیان اینکه امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در حکومتشان از تملق و چاپلوسی پرهیز می‌کردند، گفت: شایسته نیست که یک انسان مؤمن وقتی مسئولی از ماشین پیاده می‌شود و یا در مجلسی او را می‌بیند، چاپلوسی او را بکند و برای او کمر خم کند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس کمک و دادرسی به مظلومان را یک از ویژگی‌های امام علی علیه‌السلام عنوان کرد و افزود: در بحث توزیع بیت‌المال امام علی علیه‌السلام انعطاف‌پذیر نبودند و هیچ‌گاه با ظلم نصرت نکردند.

 

امام‌جمعه سرخس در پایان با تأکید بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تصریح کرد: حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس نشان می‌دهد که ملت ایران اسلامی هم فریادرس مظلومان است و هم برائت خودش را از ظالمان ابراز می‌کند.

انتهای پیام/