اعتراض رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به دریافتی میلیونی مدیران/چرا مدیرانی که پا روی خون شهدا گذاشتند به کمتر از این مبالغ اکتفا نمی کنند/ غفلت از حقوق مدیران از کجاست؟
اعتراض رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به دریافتی میلیونی مدیران/چرا مدیرانی که پا روی خون شهدا گذاشتند به کمتر از این مبالغ اکتفا نمی کنند/ غفلت از حقوق مدیران از کجاست؟
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: امروز به دلیل عدم توجه به مسئله «پیشگیری» شاهد دریافت حقوق‌های 50 میلیونی در برخی دوایر هستیم و سؤال اینجاست که پیشگیری چرا انجام‌نشده و غفلت از کجا صورت گرفته است و چرا تعدادی از مدیران که روی خون شهدا پا گذاشتند و به مسئولیت رسیدند به کمتر از این مبالغ اکتفا نمی‌کنند؟

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علی مظفری روز گذشته در آیین بهره‌برداری ساختمان دادگستری شهرستان سرخس گفت: عدالت اجتماعی، توزیع عادلانه امکانات و منابع یکی از اهداف جدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی بابیان اینکه قبل از شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توجهی به مناطق محروم  نمی‌شد، افزود: بعد از شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تلاش مسئولان عالی نظام و قوای سه‌گانه مجریه، مقننه و قضاییه توجه به مناطق محروم بیشتر شد و مسئولان تلاش می‌کنند تا امکانات خوبی برای مردم به‌خصوص مناطق محروم فراهم شود.

 

وی ادامه داد: خدمت به خلق خدا یکی از اهداف عالی نظام اسلامی است و دستگاه قضایی استان خراسان رضوی نیز به تأسی از همین سیاست در حال حاضر ۱۲ پروژه، عمدتاً در نقاط محروم در حال افتتاح یا در دست اجرا دارد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در تقسیم منابع انسانی یعنی قاضی که رکن اصلی دستگاه قضایی بوده و اختصاص کادر اداری که جزو لوازمات اصلی این دستگاه است، همیشه شهرستان‌ها و بخش‌ها در اولویت ما قرار دارد و این یکی از برنامه‌های جدی دستگاه قضایی است.

 

مظفری با اشاره به اینکه امسال در استان خراسان رضوی ۱۵۶ نفر قاضی جذب شده است، تصریح کرد: در شهرستان سرخس نیز در تقسیم قاضی به حد مطلوبی رسیدیم اما باید تلاش شود تا قاضی با فراغت بیشتری به فعالیت‌های خود رسیدگی کند و دچار تراکم کار نشود.

 

وی با تأکید بر اینکه قوه قضائیه مسئله پیشگیری را یکی از وظایف اصلی خود می‌داند، اظهار داشت: به همین منظور معاونتی در قوه قضاییه تحت عنوان «معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم» تشکیل‌شده و تاکنون خدمات زیادی نیز انجام داده است و اگر این معاونت تشکیل نمی‌شد، امروز ورودی‌ها به نصف نمی‌رسید.

 

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی اذعان کرد: آرزوی اصلی دستگاه قضایی این است که اصلاً هیچ پرونده‌ای وجود نداشته باشد.

 

مظفری بیان داشت: انتظار از نهاد نماز جمعه، نهادها و مسئولان، قوه مجریه و مقننه این است که برنامه‌ریزی صحیحی در امر پیشگیری داشته باشند که جرمی واقع نشود.

 

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی این نظام به‌خصوص در بخش حقوق و قضا، عدم انجام درست وظایف به‌وسیله دستگاه‌های دیگر است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: امروز به دلیل اینکه دستگاه‌ها وظیفه خودشان را به‌درستی انجام نمی‌دهند، مسئولیت تعداد زیادی از آن‌ها به دوش دستگاه قضایی افتاده است.

 

مظفری با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی برای فسخ خصومت بین مردم تشکیل‌شده است، عنوان کرد: تا حد زیادی انرژی دستگاه قضایی به‌جای رسیدگی و حل اختلاف مردم، صرف اختلافات دستگاه‌ها و دوایر دولتی می‌شود.

 

وی ادامه داد: اگر واقعاً مسئولان فرهنگی و معنوی ما به وظیفه خودشان درست عمل می‌کردند و مردم ازلحاظ فرهنگی در شان نظام اسلامی پرورش می‌یافتند، شاهد وقوع هیچ جرمی در جامعه نبودیم.

 

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تصریح کرد: وقوع جرم در جامعه ناشی از این است که هنوز با فرهنگ اصیل اسلامی و دینی درست آشنا نشده‌ایم.

 

مظفری اظهار داشت: اگر امروز شاهد برخی جرائم مانند قتل عمد، تجاوز به عنف و سرقت مسلحانه در جامعه هستیم، این‌ها ناشی از ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی است.

 

وی تأکید کرد: دستگاه قضایی زمانی وارد میدان می‌شود که عده‌ای بخواهند از همه خط قرمزها عبور کنند که هم فرموده خداوند متعال و هم قرآن کریم و متون دینی ما است که قصاص باید انجام شود.

 

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تصریح کرد: امروز بسیاری از جرائم مانند سرقت ریشه در بیکاری و مشکلات اقتصادی دارد و این وظیفه دستگاه قضا نیست که مشکلات اقتصادی و یا بیکاری را برطرف کند.

 

مظفری بیان داشت: امروز به دلیل عدم توجه به مسئله «پیشگیری» شاهد دریافت حقوق‌های ۵۰ میلیونی در برخی دوایر هستیم و سؤال اینجاست که پیشگیری چرا انجام‌نشده و غفلت از کجا صورت گرفته است و چرا تعدادی از مدیران که روی خون شهدا پا گذاشتن و به مسئولیت رسیدند به کمتر از این مبالغ اکتفا نمی‌کنند.

 

وی بابیان اینکه وظیفه‌شناسی در کشور کمرنگ شده است، ادامه داد: بسیاری از این حقوق‌های نجومی که انسان را به وحشت می‌اندازد، به‌اندازه حقوق برخی از ادارات شهرستان‌های ما است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی اظهار داشت: قوه قضاییه برای این تشکیل‌شده است که در درجه اول حکمی عادلانه صادر شود به همین دلیل به تعبیر امام علی علیه‌السلام جایگاه و منزلت دستگاه قضا و قاضی باید آن‌قدر بالا باشد که کسی نگاه طمع به آن نداشته باشد.

 

مظفری تأکید کرد: اگر هر دستگاهی به‌درستی به وظایف خود رسیدگی کند، کشور گلستان می‌شود.

 

وی در پایان بابیان اینکه مبنا و اساس دستگاه قضایی قوانین اسلامی است، خاطرنشان کرد: قضات ما تلاش می‌کنند که بر اساس فقه امامیه و فقه اسلامی قضاوت کنند و این از آرزوهای دیرینه ائمه اطهار علیهم‌السلام بود که امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبری مقام معظم رهبری محقق شده است.

انتهای پیام/