فعالیت ۳۶ روحانی طرح هجرت و مستقر در سرخس/ مبلغان باید شناختی واقع‌بینانه از نسل سوم انقلاب داشته باشد
فعالیت ۳۶ روحانی طرح هجرت و مستقر در سرخس/ مبلغان باید شناختی واقع‌بینانه از نسل سوم انقلاب داشته باشد
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرخس گفت: از یک سال گذشته روحانیون طرح هجرت و مستقر شهرستان سرخس از 15 نفر به 36 نفر افزایش‌یافته که از این تعداد 8 نفر در مدارس شبانه‌روزی مشغول فعالیت های تبلیغی و فرهنگی هستند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر بتوئی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به یکم تیرماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: احیاء و اشاعه اندیشه تابناک اسلام در همه زمینه‌های موردنیاز، روح عبودیت الهی و ترویج اخلاق اسلامی در میان مردم به‌خصوص نسل جوان از رسالت‌های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرخس دفاع از اصول اسلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی، شناخت توطئه‌های فرهنگی تبلیغی بیگانگان و برانگیختن احساس مسئولیت عمومی در قبال اسلام و نظام را از دیگر وظایف سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد.

 

وی در ادامه به فعالیت‌های مبلغان در سازمان تبلیغات اسلامی اشاره و تصریح کرد: یکی از ویژگی های مهم مبلغان باید شناختی واقع‌بینانه و درک صحیح از نسل سوم انقلاب اسلامی باشد.

 

بتوئی بابیان اینکه این نسل نه انقلاب را دیده‌اند و نه خاطره‌ای از هشت سال دفاع مقدس دارند، اذعان کرد: معرفی ارزش‌های اصیل اسلامی، آرمان‌های انقلاب اسلامی، مرزهای بیگانه و خودی و استکبار و ایادی آن به وارثان بعدی انقلاب،کاری بس عظیم و رسالتی خطیر است و همه دغدغه مبلغان به این موضوع معطوف است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرخس ادامه داد: از دیگر وظایف مبلغان، توجه به آرمان‌های انقلاب اسلامی، ولایت‌فقیه و پیوند امت و امام است.

 

وی در ادامه بابیان اینکه ۳۶ روحانی طرح هجرت و مستقر در شهرستان سرخس مشغول فعالیت هستند، گفت: از یک سال گذشته روحانیون طرح هجرت و مستقر از ۱۵ نفر به ۳۶ نفر افزایش‌یافته که از این تعداد ۸ نفر ویژه مدارس شبانه‌روزی (۵ نفر مبلغه خواهر و سه نفر برادر) از شهرهای مشهد و قم و شهرستان‌های خراسان رضوی در شهرستان مستقر شده‌اند و مشغول فعالیت های تبلیغی و فرهنگی هستند.

 

بتوئی تصریح کرد: هم‌اکنون ۲۶ روستای شهرستان روحانی هجرت و مستقر دارد و برای مابقی منتظر اعزام روحانی از مرکز استان هستیم.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرخس به برنامه‌های آینده این اداره اشاره و خاطرنشان کرد: مدیریت یکپارچه فرهنگی مذهبی و قرآنی،تربیتی و اجتماعی و تدوین سند فرهنگی روستا که در آن سند تمام نیازسنجی‌ها دیده‌شده از برنامه‌های اجرایی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان است.

 

وی در پایان گفت: هماهنگی یکپارچه و به‌دوراز موازی کاری در انجام کارهای فرهنگی و قرآنی در سطح شهرستان از خواسته‌های اداره تبلیغات اسلامی است.

انتهای پیام/