نقض عهد جزو مرامنامه های غربی ها است/ سه سال گذشت؛ دولت کارنامه خودش را به مردم ارائه دهد
نقض عهد جزو مرامنامه های غربی ها است/ سه سال گذشت؛ دولت کارنامه خودش را به مردم ارائه دهد
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نقض عهد جزو مرامنامه های غربی ها است، گفت: ما در بحث هسته ­ای با آمریکا مذاکره کردیم اما این به این معنی نیست که آنها اجازه دارند در امور کشور ما دخالت کنند که مثلا چرا ما موشک آزمایش می­ کنیم یا چرا از حزب الله حمایت می­ کنیم و اگر قرار باشد این روند ادامه داشته باشد آرام آرام در امور داخلی کشور ما دخالت می­ کنند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سید محمد حسینی امروز (جمعه) در هفتمین یادواره شهدای گمنام شهرستان سرخس گفت: شهدا برای حفظ کیان ایران اسلامی جان خود را فدا کردند و اکنون در جای جای ایران اسلامی حضور دارند تا هشداری باشند برای ما که مسیر را فراموش نکنیم.

 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: شهدا مسیر را به ما نشان می­ دهند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

 

وی به گفته مادر شهید علی ولایت نسب درباره پیروی از ولایت فقیه اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از وصایای همیشگی شهدا پیروی از ولایت فقیه بود، چون ولایت فقیه حلقه وصلی است که همه را دور خود جمع می کند و ما را منسجم در صحنه نگه می­ دارد.

 

حسینی با بیان اینکه شهدا با ایستادگی مقابل دشمنان و زورگویان اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور از دست برود، تصریح کرد: در زمان قبل از انقلاب اسلامی پادشاهان قاجار و پهلوی در عهدنامه ­های مختلف مانند عهدنامه­ ترکمنچای بخش ­های زیادی از کشور را از دست دادند اما در زمان انقلاب اسلامی شهدا با پیروی از ولایت فقیه در جنگ هشت ساله پیروز شدند.

 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ملت ما اهل سازش و تسلیم در برابر قدرت­ های جهانی نیست و در زمان دفاع مقدس دیدیم که تمامی کشورهایی که ادعای حقوق بشر می ­کنند از جمله آلمان، فرانسه و آمریکا در جنگ به صدام کمک کردند.

 

وی اظهار داشت: شعار ملت ایران مانند یاران امام حسین علیه السلام «هیهات من الذله» و دفاع از مظلوم، ظلم ستیزی و استکبارستیزی است.

 

حسینی ادامه داد: اگر امروز ما شهدای مدافع حرم داریم به خاطر این است که ما نمی­ توانیم بی­ تفاوت باشیم زیرا اول از همه وظیفه دینی ما به ما اجازه نمی­ دهد نسبت به حرم اهل بیت علیهم السلام بی­ تفاوت باشیم و بعد از آن منافع ملی ما نیز است و مجبوریم خاکریزهای خود را بیرون از مرزها قرار بدهیم.

 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بهترین دفاع حمله است و به جای پدافند باید آفند داشته باشیم، گفت: چرا ما باید بنشینیم تا دشمنان ما درباره مسائل حقوق بشر به ما حمله کنند درحالی که عقبه و تاریخ آنها از مسائل ضد حقوق بشری مانند برده ­داری و غارت ملت­ ها پر است.

 

وی به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی درباره حضور سردار سلیمانی در عراق و عدم هماهنگی با آمریکا اشاره و عنوان کرد: عربستان سعودی هر کاری می­ خواهد بکند باید «آقا اجازه» از آمریکا بگیرد؛ عربستان کشوری است که میلیون­ ها جلد قرآن در آن چاپ می­ شود اما مسئولان آن به قرآن عمل نمی­ کنند.

 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به مذاکرات هسته ­ای ایران اسلامی با غربی­ ها اشاره و تصریح کرد: ما در بحث هسته ­ای با آمریکا مذاکره کردیم اما این به این معنی نیست که آنها اجازه دارند در امور کشور ما دخالت کنند که مثلا چرا ما موشک آزمایش می­ کنیم یا چرا از حزب الله حمایت می­ کنیم و اگر قرار باشد این روند ادامه داشته باشد آرام آرام در امور داخلی کشور ما دخالت می­ کنند.

 

وی اذعان کرد: پیشرفت در مسائل هسته ­ای، نانو، موشک، ماهواره و هوا فضا بدون توجه به خواسته­ های آمریکایی ­ها بوده است.

 

حسینی خاطرنشان کرد: جهاد فقط جهاد مسلحانه نیست بلکه باید به وسیله قرآن و منطق قرآن با دشمنان جهاد کنیم و در مقابل آنها بایستیم.

 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز نیازمند نهضت روشنگری هستیم، ادامه داد: دشمنان چون نمی ­توانند جنگ نظامی بکنند به جنگ نرم در عرصه­ های مختلف روی آورده­ اند و طبق آخرین آمارها، ۲۰۵ شبکه ماهواره­ ای فارسی زبان به صورت تخصصی در حوزه­ های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی علیه نظام اسلامی در حال فعالیت هستند و در کنار این ها هزاران شبکه غیرفارسی دیگر نیز وجود دارد.

 

حسینی تاکید کرد: دشمن به ابزارهای گوناگون فرهنگی در جنگ نرم مجهز است و از مهد کودک ­های ما گرفته تا دانشگاه ­های ما برای همه­ آن ها به وسیله همین سازمان­ های جهانی نسخه می نویسند و برنامه دارند.

 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: مکتب و تفکر سازمان­ های جهانی که در اختیار غرب قرار دارند با مکتب ما متفاوت است اما متاسفانه برخی از مسئولان می­خواهند همین نسخه­ها را در داخل به کار بگیرند.

 

وی با انتقاد از عملکرد مسئولان داخلی تصریح کرد: متاسفانه برخی در داخل نیروهای ارزشی را در همه حوزه ­­ها بایکوت می­ کنند یا هجمه می­ کنند اما کسانی را که قبله آمالشان غرب است را حمایت می­ کنند.

 

حسینی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر داشتن «اقتدار» و «جهاد کبیر» برای مقابله با نفوذ دشمن، بیان کرد: اگر ما اقتدار نظامی، فرهنگی و علمی نداشته باشیم دیگران به اهداف خودشان دست پیدا می­ کنند اینکه بعضی ها می­گویند ما رفتیم با غربی­ ها مذاکره کردیم و امتیاز گرفتیم یعنی فقط صرف مذاکره شما منجر به امتیازاتی شد، اگر آن پشتوانه قوی نبود و اگر آن توان ۲۰ درصد غنی سازی و حدود ۱۹ هزار سانتریفیوژ نبود و اگر این اقتدار جمهوری اسلامی نبود غربی­ ها امتیاز نمی­ دادند و آنها می­ خواستند که تمام پیچ و مهره­ های هسته ­ای ما را باز کنند.

 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به موضع گیری غربی­ ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در نشریه ­ای آمریکایی آمده است که سپاه بخش تسلیم نشدنی در سیاست خارجی و راهبردی ایران است و تبدیل به چالش آمریکا در منطقه شده است؛ اینکه غربی­ ها از سپاه ناراحت هستند به خاطر این است که می خواهند هیچ مانعی جلوی آنها نباشد و ناراحتی آمریکا از این است که سپاه با آمریکا کنار نمی­ آید، آمریکا کسانی را می­ خواهد که برای آمریکا فرش قرمز پهن کند و چهره آنها را بزک کند و از دیو، دلبر بسازند.

 

وی بیان داشت: در جهاد کبیر همانند جنگ تحمیلی همه باید دست به دست هم دهیم و با زبان، بیان و تداوم ارتباط با اقشار مختلف جامعه در این جهاد شرکت کنیم تا بتوانیم در این جنگ نامتوازن پیروز شویم.

 

حسینی با اشاره به تعهدات غربی­ ها در توافق هسته ­ای تصریح کرد: نقض عهد جزو مرامنامه های غربی­ ها است و می­ بینیم که به تعهدات خود تاکنون عمل نکرده­ اند.

 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از دولت که هر نقص و ضعفی را به گذشته ارجاع می­ دهد، بیان داشت: متاسفانه هر نقص و ضعفی را به گذشته ارجاع می­ دهند بیایند، بگویند در این سه سال چه کارهایی شده است و کارنامه خود را ارائه کنند.

 

حسینی تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال نیز سال اقدام و عمل است باید از کار مردم گره ­گشایی کرد نه اینکه همانطور مشکلات را به حال خود رها کنیم؛ در این مدت نه تنها فرصت­ های شغلی جدید ایجاد شده بلکه عده ­ای هم از کار بیکار شده­ اند.

 

وی در پایان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره تلاش برخی برای تحریف امام (ره)، اظهار داشت: این تحریف در داخل دارد صورت می­ گیرد و برخی که خودشان دچار استحاله شده­ اند امام را سپر قرار می­ دهند و چهره امام را تحریف می­ کنند.

انتهای پیام/