انتخاب آیت‌الله جنتی اربابان کفر را عزادار کرد/ جوانان حزب‌اللهی در «جهاد کبیر» منتظر بخشنامه نباشند
انتخاب آیت‌الله جنتی اربابان کفر را عزادار کرد/ جوانان حزب‌اللهی در «جهاد کبیر» منتظر بخشنامه نباشند
امام جمعه سرخس با اشاره به حرکت انقلابی نمایندگان مردم در پنجمین مجلس خبرگان رهبری در سپردن سنگر انقلاب به یکی از عمارهای انقلاب، گقت: انتخاب آیت‌الله جنتی که خار چشم، انگلیس، آمریکا و صهیونیست است، تمام اربابان کفر را عزادار کرد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و بابیان اینکه در آخرالزمان وفای به عهد کم می‌شود، گفت: یکی از شاخصه‌های انسان‌های باایمان وفای به عهد است و کسانی که عهد و پیمان ندارند در ایمان آن‌ها باید شک کرد.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه به تقوای اجتماعی و سیاسی اشاره کرد و افزود: انسانی که شجاع است از کفار و منافقین پیروی نمی‌کند و هراس او فقط از خدای متعال است.

 

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره «جهاد کبیر» خاطرنشان کرد: در جهاد کبیر باید از جان و مال خودمان در راه اعتلای کلمه اسلام بگذریم و در مقابل سردمداران زور و سلطه ایستادگی کنیم.

 

خطیب نماز جمعه سرخس، جهاد علمی، فکری و فرهنگی را از ابزارهای جهاد کبیر برشمرد و تصریح کرد: در جهاد کبیر باید با دو ابزار علم و فرهنگ مجاهدت کرد.

 

ارژنگ ادامه داد: جهاد کبیر که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند، همان جهاد علمی و جهاد فرهنگی است.

 

امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه جهاد کبیر اسلام را در برابر سردمداران سلطه حفظ می‌کند، افزود: امروز باید با نشر و علم و معارف و کار خودجوش فرهنگی «جهاد کبیر» کرد.

 

وی ادامه داد: جهاد کبیر، جهاد افرادی است که شبهات گمراه‌کنندگان را از افکار مردم می‌زدایند.

 

ارژنگ تصریح کرد: در جهاد کبیر جوانان مؤمن و حزب‌اللهی باید کارهای خودجوش فرهنگی را رها نکنند و منتظر بخشنامه نباشند.

 

امام‌جمعه سرخس خاطرنشان کرد: در جهاد کبیر برای اینکه یک بینش بزرگ از اسلام شکل بگیرد، باید گفتمان سازی فرهنگی، فکری و رفتاری و فضای مناسبی در چهارچوب وحدانیت و عقلانیت ایجاد شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه به آثار مخرب فضای مجازی اشاره کرد و گفت: حریم خانواده‌ها در فضای مجازی امروز آماج دستبرد بیگانگان بوده و تهاجم به باورها در دستور کار دشمنان قرار دارد.

 

ارژنگ به تشکیل شورای مدیریت فضای مجازی در شهرستان سرخس اشاره و عنوان کرد: دشمنان امروز طمع کرده‌اند که در فضای مجازی بر افکار مردم ما ورود کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به آغاز به کار پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخاب آیت‌الله جنتی به سمت ریاست مجلس خبرگان یک حرکت و عمل انقلابی، برگرفته از تفکر انقلابی بود.

 

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: نمایندگان مردم در پنجمین مجلس خبرگان رهبری در اولین روز کاری، حرکتی انقلابی کردند و سنگر انقلاب را به یکی از عمارهای انقلاب سپردند.

 

ارژنگ در پایان اظهار داشت: انتخاب آیت‌الله جنتی که خار چشم، انگلیس، آمریکا و صهیونیست است، تمام اربابان کفر را عزادار کرد.

انتهای پیام/