از دست اندازی سیاسی تا مچ اندازی حقوقی
از دست اندازی سیاسی تا مچ اندازی حقوقی
مجلس نهم شورای اسلامی در آخرین هفته‌های عمر خود، دست به اقدامی انقلابی زد و با تصویب طرحی دولت را ملزم کرد تا در مقابل جنایات واقعی آمریکایی ها علیه مردم بی گناه و نظام جمهوری اسلامی ایران اقدام متقابل داشته باشد.

به گزارش نسیم سرخس، مجلس نهم شورای اسلامی در آخرین هفته‌های عمر خود، دست به یک اقدام انقلابی زد که عمل آن درگرو، همت، درایت، تدبیر و شجاعت دولتمردان است تا در آغاز سال ۹۵ شاهد یک نمونه از اقدام و عمل انقلابی و همدلی و هم‌زبانی دولت و مجلس و شادی ملت و ولایت باشیم.

 

قاضی نیویورکی، غیابا حکمی صادر کرد که به‌موجب آن ۲ میلیارد دلار از اموال بلوکه‌شده ایران اسلامی به خانواده‌های قربانیان انفجار ۳۶ سال پیش مقر آمریکایی‌ها در بیروت، با ادعای واهی دخالت ایران اختصاص یاید.

 

عمل انقلابی مجلس نهم شورای اسلامی در الزام دولت به اقدام متقابل علیه جنایات واقعی آمریکا علیه مردم بی‌گناه و نظام جمهوری اسلامی ایران است که دادگاه‌های ایران می‌توانند در خصوص جنایات بی‌شمار آمریکا اقامه دعوی کنند.

 

قطعاً این اقدام و ادعای بی‌پایه و اساس ایالات‌متحده برای ورود به برجام های بعدی برای گریز از عمل به تعهدات غرب در مقابل تخریب قدرت هسته‌ای ایران است.

 

این جریان علاوه بر غارت اموال ایران و ادامه این روند، باورپذیری اقدامات تروریستی ایران برای افکار عمومی دنیا را سهل‌تر می‌کند و به‌نوعی ادامه سناریوی تحریم و فشار بر دولت و ملت ایران را دنبال می‌کند.

 

حال وظیفه وزارت امور خارجه، قوه قضائیه، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و همه دستگاه‌های ذی ربط است که با تمام توان جلوی زیاده‌خواهی‌ها و گستاخی دولت سفاک و ظالم آمریکا را بگیرند و از تمامی مبادی اجرایی و حقوقی برای استیفای حقوق ملت تلاش کنند.

 

کودتا و تحمیل حکومت‌های رضاخانی، کودتای نوژه، تهدید و تحریم و فشارهای روحی و روانی ملت طی عمر جمهوری اسلامی ایران، جنگ جهانی اول و دوم و غارت و به آتش کشیدن انبارهای غله و کمبود مواد غذایی و به‌تبع آن کشته شدن ۱۴ میلیون انسان بی‌گناه در اثر فقر و قحطی و بیماری‌ها، جنگ تحمیلی و شهید و جانباز شدن بیش از یک‌میلیون نفر، غرامت شهادت ۱۷ هزار شهید ترور توسط جوخه‌های نفاق و کینه منافقین، انهدام هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران با ۲۸۰ مسافر توسط ناو وینسنس آمریکا، ترور دانشمندان هسته‌ای کشور، قطع شبکه‌های برون‌مرزی صدای و سیما، اقدامات خصمانه سیاسی و اقتصادی به‌خصوص در فتنه ۸۸ و هزاران اقدام در سیاهه اقدامات آمریکا علیه کشور عزیزمان ، می‌تواند با اقدام و عمل انقلابی دولت و مجلس از دولتمردان کاخ سفید به‌عنوان جنایتکاران بین‌المللی در افکار عمومی، مظلومیت نظام اسلامی و ظالم بودن نظام سلطه را تداعی کند.

 

یادداشت: مهدی یار معصومی

انتهای پیام/