تشکیل کمیته ویژه بهبود فضای کسب و کار در وزارت اقتصاد/ باز شدن سوئیفت‌ها در حد انتظار نیست
تشکیل کمیته ویژه بهبود فضای کسب و کار در وزارت اقتصاد/ باز شدن سوئیفت‌ها در حد انتظار نیست
معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی بهبود فضای کسب‌وکار در کشور را یکی از برنامه‌های در دستور کار وزارت اقتصاد و دارایی عنوان کرد و گفت: کمیته ویژه‌ای زیر نظر معاونت امور اقتصادی برای بهبود فضای کسب‌وکار در وزارت اقتصاد تشکیل‌شده و بسیاری از مجوزهایی که باید صادر شود، شناسایی و برطرف شده‌اند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، محمد خزاعی امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش بین‌المللی فرصت‌های طلایی حمل‌ونقل و ترانزیت در منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس پتانسیل بسیار بالایی برای توسعه استان خراسان رضوی دارد و می‌تواند بر روی ترانزیت شرق کشور اثرگذار باشد.

 

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی در پاسخ به سؤال خبرنگار نسیم سرخس، درباره تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به آزاد، خاطرنشان کرد: تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد اگر به تایید مسئولان مناطق آزاد برسد، یک گام به جلو خواهد بود.

 

وی بهبود فضای کسب‌وکار در کشور را یکی از برنامه‌های در دستور کار وزارت اقتصاد و دارایی عنوان کرد و افزود: کمیته ویژه‌ای زیر نظر معاونت امور اقتصادی برای بهبود فضای کسب‌وکار در وزارت اقتصاد تشکیل‌شده و بسیاری از مجوزهایی که باید صادر شود، شناسایی و برطرف شده‌اند.

 

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به رونق تولید در کشور که جزء بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: تسهیلات و امکاناتی که موجب شود سرمایه‌گذاران داخلی در درجه اول کار خود را انجام دهند از ملاک‌های بسیار مهم رونق تولید در کشور است که به نقش بانک‌ها در این زمینه برمی‌گردد.

 

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ادامه داد: پدیده آوردن امکاناتی که سرمایه‌گذاران داخلی بتوانند به‌صورت مشارکت از منابع مالی خارجی استفاده کنند درنتیجه باعث می‌شود صادرات افزایش پیدا کند.

 

خزایی خاطرنشان کرد: ترویج و تشویق صادرات و دادن جوایز صادراتی کمک می‌کند که چرخه رونق تولید در کشور به حرکت دربیاید.

 

وی بیان داشت: کفایت سرمایه برای سرمایه‌گذاران داخلی یک امر بسیار مهم است.

 

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی همچنین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره رفع مشکل تبادلات مالی با بانک‌های خارجی گفت: سوئیفت‌ها بازشده است البته نه در آن حدی که ما انتظار آن را داشتیم.

 

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران اذعان کرد: سوئیفت‌ها بازشده است ولی آن طوری که دوستان در بانک مرکزی و وزارت امور خارجه می‌گفتند این مسئله یک مقداری زمان‌بر است تا به آن حدی که موردنیاز است، برسد.

 

خزایی در پایان گفت: تاکنون روند پیشرفت باز شدن سوئیفت‌ها در حد انتظار نبوده و پیش از این دوستان وزارت امور خارجه نیز این را اعلام کرده‌اند و امیدواریم به آن چیزی که مدنظر ما است، برسد.

انتهای پیام/