سیاست لبخند دولتمردان دشمن را گستاخ کرده است/ امروز باید با نشر آگاهی و معنویت با جاهلیت مدرن مقابله کرد
سیاست لبخند دولتمردان دشمن را گستاخ کرده است/ امروز باید با نشر آگاهی و معنویت با جاهلیت مدرن مقابله کرد
امام جمعه سرخس با اشاره به اینکه سیاست لبخند برخی دولتمردان دشمن را گستاخ کرده است، گفت: فشردن دست طاغوت به‌جای فشردن دست دوست یعنی اینکه دست از مکتبمان برداریم و مکتب آن‌ها را بپذیریم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و به تشریح واژه انتظار پرداخت و گفت: انتظار یعنی برای ظهور در تمامی جهات باید آمادگی کامل داشته باشیم و جامعه در تمامی عرصه‌ها به رشد واقعی رسیده باشد.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: در دوران غیبت اگر بر ولایت حضرت ولی‌عصر (عج) ثابت‌قدم باشیم به تعبیر امام سجاد علیه‌السلام اجر و ثواب هزار شهید بدر و خیبر را به ما می‌دهند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با تبریک بعثت نبی مکرم اسلام خاطرنشان کرد: خداوند متعال پیامبری را مبعوث کرد که از جنس خود مردم بود و با حکمت و نشر ارزش‌های الهی در جامعه در برابر دسیسه‌های شیطانی ایستاد.

 

ارژنگ ادامه داد: تشویق جامعه و تلاش برای گسترش علم و توجه به تعلیم و تربیت از اهداف مهم بعثت بود.

 

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره استمرار دو جریان «بعثت» و «جاهلیت» از صدر اسلام تاکنون اشاره و گفت: واقعیت این است که باوجودی که در عصر علم و تکنولوژی هستیم هنوز بشر از جاهلیت فاصله نگرفته است.

 

امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه امروز باید با دو ابزار آگاهی و معنویت به جنگ جاهلیت مدرن رفت، تصریح کرد: در دوران جاهلیت اولی دختران را زنده‌به‌گور می‌کردند و در قرن بیستم که آن را پشت سر گذاشتیم حدود ۵۰ میلیون فرزند تحت عنوان سقط‌جنین از دنیا رفتند و این همان جاهلیت مدرن است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس اظهار داشت: در آن دوران با شمشیر مردم را قتل و عام می‌کردند و در قرن امروز که غرب به آن می‌نازد با بمب اتم انسان را از بین می‌برند.

 

ارژنگ ادامه داد: رسالت ما در برابر جاهلیت مدرن این است که آیات قرآن را برای مردم تبیین کنیم و آن را به دنیا مخابره کنیم.

 

وی فصل مشترک تمام جاهلیت‌ها در دوران‌های مختلف را عبادت طاغوت عنوان کرد و افزود: در آن دوران پیامبر اسلام با ابزار علم و معنویت به جنگ جاهلیت رفت و امروز هم باید با نشر آگاهی و معنویت با جاهلیت مدرن مقابله کرد.

 

امام‌جمعه سرخس استکبارستیزی را سیاست راهبردی نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: سیاست لبخند در برابر طاغوت جواب نمی‌دهد و باید در برابر استکبار باقدرت ایستادگی کرد.

 

ارژنگ اذعان کرد: سیاست لبخند برخی دولتمردان در برابر استکبار موجب شده است که دشمن کشتی‌های جنگی خود را با گستاخی تمام تا نزدیکی آب‌های ما گسیل دهد.

 

وی با اشاره به اینکه استکبارستیزی و مقابله با طاغوت در میان برخی دولتمردان کمرنگ شده است، گفت: فشردن دست طاغوت به‌جای فشردن دست دوست یعنی اینکه دست از مکتبمان برداریم  و مکتب آن‌ها را بپذیریم.

 

امام‌جمعه سرخس ادامه داد: راه خداوند راه حق است و هدایت خداوند باید نصب العین قرار گیرد و همان‌طور که رهبر انقلاب بارها فرمودند نباید دست آشتی به سمت دشمن دراز کرد که نصرت الهی در آن نیست.

 

خطیب نماز جمعه سرخس درس بعثت را درس مقابله و ایستادگی در برابر طاغوت دانست و افزود: اگر به دشمن اعتماد کردیم نباید منتظر نصرت الهی باشیم.

 

ارژنگ در پایان گفت: پیامبر اسلام باوجود تمامی اتفاقات از باورهای الهی دست برنداشت و امروز نیز ما باید با ابزار معنویت و علم نظام اسلامی را در جهان گسترش دهیم و پشت سر ولایت‌فقیه بایستیم.

انتهای پیام/