ایجاد اشتغال برای مردم سرخس، رسالت اصلی منطقه ویژه اقتصادی سرخس/ اقتصاد مقاومتی در مناطق ویژه به معنای محور قرار دادن تولید و صادرات است
ایجاد اشتغال برای مردم سرخس، رسالت اصلی منطقه ویژه اقتصادی سرخس/ اقتصاد مقاومتی در مناطق ویژه به معنای محور قرار دادن تولید و صادرات است
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: اقتصاد مقاومتی در مناطق ویژه به معنای محور قرار دادن مقوله تولید و صادرات است و باید به‌جای کسب درآمد از سایر اقدامات جنبی، به فعالیت اصلی خود که همان تولید است، رونق بدهیم.

احمد صادقی گلمکانی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی در حل مسائل اقتصادی کشور گفت: تا زمانی که نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری در مسئله اقتصاد مقاومتی توجه دقیقی صورت نگیرد، مشکلات به‌طور کامل حل نخواهد شد.

 

اقتصاد مقاومتی در مناطق ویژه به معنای محور قرار دادن مقوله تولید و صادرات است

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزود: اقتصاد مقاومتی در مناطق ویژه به معنای محور قرار دادن مقوله تولید و صادرات است و باید به‌جای کسب درآمد از سایر اقدامات جنبی، به فعالیت اصلی خود که همان تولید است، رونق بدهیم.

 

وی ادامه داد: چنانچه تفکر اقتصاد مقاومتی در ذهن تک‌تک ما ایجاد شود، در این عرصه موفق خواهیم بود.

 

بهره‌برداری از حداکثر ظرفیت صادرات و تولید در منطقه اقتصادی سرخس

صادقی گلمکانی به تشریح برنامه‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس در سال جاری اشاره و تصریح کرد: بزرگ‌ترین و اولین دغدغه حال حاضر موسسه، سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اعم از پتروشیمی، فولاد و واحدهای صنعتی مختلف در منطقه است، به همین دلیل با توجه به نیاز کشورهای همسایه به محصولات منطقه ویژه اقتصادی سرخس، امکان بهره‌برداری از حداکثر ظرفیت صادرات و تولید وجود دارد و به نظر می‌رسد باکمی تلاش می‌توان این دغدغه را به حداقل رساند.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس خاطرنشان کرد: توجه به مقوله‌های بازرگانی و صادرات، بخش دیگری از برنامه‌های در دستور کار را به خود اختصاص می‌دهد که امیدواریم با لطف خداوند و ایجاد زیرساخت‌های جدید در حوزه حمل‌ونقل، وضعیت صادرات و ترانزیت به بهترین شکل خود برسد.

 

وی با تأکید بر لزوم توسعه نیروی انسانی متخصص در این منطقه، گفت: در این راستا برای آموزش افراد با بهره‌گیری و دعوت از اساتید توانمند برنامه‌ریزی‌شده است که پس از نیازسنجی منطقه و بر اساس صنایع موجود، در مراکز موردنظر انجام می‌شود.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس بیان داشت: هدف ما خدمت‌رسانی به مردمی سخت‌کوش و پرتلاش است که شایسته خدمت‌رسانی و لایق ارائه خدمات ارزنده هستند.

 

ایجاد اشتغال برای مردم سرخس، رسالت اصلی منطقه ویژه اقتصادی سرخس

صادقی گلمکانی بابیان اینکه توجه به معیشت و ایجاد اشتغال برای مردم سرخس، رسالت اصلی منطقه ویژه اقتصادی سرخس است، اظهار داشت: تولیت آستان قدس رضوی نیز در برنامه‌های خود بر این مهم تأکید کرده‌اند و توجه به آن باید در اولویت کاری همه مسئولان شهرستانی و استانی قرار گیرد.

 

وی علت ایجاد مناطق ویژه اقتصادی را انجام فعالیت‌های مربوط به صنعت و تجارت در سریع‌ترین زمان ممکن دانست و افزود: این مناطق که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سرخس اشاره کرد، پل ارتباطی بین اقتصاد داخلی و اقتصاد بین‌المللی به‌ویژه حوزه CIS به شمار می‌رود.

 

افزایش ۱۰ برابری صادرات کالا در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با ذکر این مطلب که دشمن، دوست دارد ما را وارد حاشیه و سرگرم مسائل بی‌ارزش کند تا از کار و تلاش و ساختن کشور غافل شویم، گفت: رمز تعالی کشور همدلی و هم‌زبانی در راستای منافع ملی و منطقه‌ای است و همه باید با کار و کوشش و مدیریت، خلأها را به‌خوبی پر کنیم.

 

صادقی گلمکانی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی سرخس در نظر دارد در برنامه‌ای حساب‌شده و طی دو تا سه سال آینده، ظرفیت صادرات خود را به ۱۰ برابر کنونی برساند.

 

وی در پایان گفت: برای نیل به این هدف، تک‌تک مدیران و کارکنان منطقه ویژه باید به‌گونه‌ای عمل کنند که سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان، احساس امنیت و آرامش کنند و خواسته‌هایشان در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به بهترین شکل انجام شود.

انتهای پیام/