آمریکایی‌ها تجربه غارت ایران را در ۱۰۰ سال پیش چشیده‌اند/ اتکا به داخل سناریوی شیطانی آمریکا را خنثی می‌کند
آمریکایی‌ها تجربه غارت ایران را در ۱۰۰ سال پیش چشیده‌اند/ اتکا به داخل سناریوی شیطانی آمریکا را خنثی می‌کند
امام جمعه سرخس بابیان اینکه آمریکایی‌ها تجربه غارت ایران را در 100 سال پیش چشیده‌اند، گفت: تجربه بدعهدی‌ها و غارت آمریکایی‌ها از ایران به چند ماه اخیر بر‌نمی‌گردد و اگر کسی اهل تاریخ باشد می‌بیند که آمریکایی‌ها از 100 سال پیش به دنبال غارت ایران بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و در ادامه سلسله مباحث هفته‌های گذشته درباره مهدویت گفت: به تعبیر امام صادق علیه‌السلام به دلیل مسائلی که ما اجازه فاش کردن آن را نداریم حضرت غایب است، مثل بسیاری از حجت‌هایی که درگذشته اتفاق افتاد و فلسفه ظهور امام زمان (عج) نیز بعد از غیبش معلوم می‌شود.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: غیبت حضرت ولی‌عصر (عج) از اسرار الهی است و اگر بدانیم که خدا از روی حکمت است، ابعاد و افعال خداوند را هم می‌پذیریم.

 

وی با تبریک نهم اردیبهشت‌ماه روز شوراها بیان داشت: یکی از عنایاتی که در حق مردم ما به برکت انقلاب اسلامی شد، فرصت‌هایی بود که برای ایفای نقش جلوی پای مردم ما قرار گرفت و تشکیل شوراهای اسلامی نیز فرصتی را برای مشارکت مردم فراهم کرد، یعنی جمعی برآمده از مردم، برای مردم تصمیم‌گیری می‌کنند.

 

ارژنگ تصمیم‌گیری به‌موقع و به هنگام  و متناسب با ضروریات را از رسالت‌های اصلی شوراهای اسلامی دانست و تأکید کرد: شورای های اسلامی باید توجه داشته باشند که خودشان اهل مشورت باشند و از نخبگان برای تصمیم‌گیری‌ها استفاده کنند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس همچنین با تبریک هفته کار و کارگر اذعان کرد: مسئولان در سطح کلان کشور فرمایشات مقام معظم رهبری را در دیدار اخیر با کارگران نصب العین قرار دهند و تمام همتشان جلوگیری از ورود کالاهای خارجی به کشور و توجه به تولید داخل باشد.

 

امام‌جمعه سرخس خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان و کارگران ما باید با مدیریت جهادی به دنبال تولید محصولات باکیفیت باشند تا رغبت مردم برای خرید کالای تولید داخل افزایش یابد.

 

وی در ادامه به عهدشکنی‌های پی‌درپی آمریکا و حکم اخیر دیوان عالی آمریکا در تائید پرداخت غرامت به قربانیان بیروت در سال ۱۹۸۳ از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران گفت: مقام معظم رهبری ۱۰۰ مرتبه اعلام کردند که به مذاکره با آمریکایی‌ها خوش‌بین نیستیم و سؤال اینجاست که چرا این‌همه شعار پیروی از رهبری سر می‌دهیم و بازهم به دنبال تکرار تجربیات تلخ هستیم.

 

ارژنگ ادامه داد: جنایت را آمریکایی‌ها می‌کنند، تروریست‌ها را آن‌ها پرورش می‌دهند بعد در آغاز روزهای برجام و در حین مذاکرات قانون محدودیت ویزا برای سفر به امن‌ترین کشور جهان یعنی ایران اسلامی تصویب می‌کنند.

 

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: به بهانه تست موشک عماد، پرونده ایران را به شورای سازمان ملل می‌برند و در جای دیگر یک دادگاهی در نیویورک حکم صادر می‌کند، کسانی که در ۱۱ سپتامبر قربانی شدند غرامت بازماندگان آن‌ها را باید از اموال ایران پرداخت کرد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس اظهار داشت: در حاشیه نشست هسته‌ای رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که اشکالی در تعامل شرکت‌های اروپایی و ایرانی وجود ندارد و از طرفی دیگر اعلام می‌کنند که نظام مالی آمریکا به روی ایرانی‌ها باز نمی‌شود.

 

وی بابیان اینکه آمریکایی‌ها تجربه غارت ایران را در ۱۰۰ سال پیش چشیده‌اند، افزود: تجربه بدعهدی‌ها و غارت آمریکایی‌ها از ایران به چند ماه اخیر بر‌نمی‌گردد و اگر کسی اهل تاریخ باشد می‌بیند که آمریکایی‌ها از ۱۰۰ سال پیش به دنبال غارت ایران بوده‌اند.

 

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: آمریکایی‌ها از سال ۱۲۸۹ در حدود ۶۰ سال یعنی تا سال ۵۷ دستگاه دیپلماسی‌ای را وارد ایران کردند و به دستور رئیس‌جمهور وقت آمریکا یکی از مستشاران آمریکایی مسئول کل خزانه‌داری ایران شد.

 

ارژنگ در توصیه‌ای به مسئولان گفت: مسئولان باید با یک راهبرد جهادی وارد میدان شوند و اتکا آن‌ها برای بهبود اقتصادی به داخل باشد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس بابیان اینکه اتکا به داخل سناریوی شیطانی آمریکا را خنثی می‌کند، تصریح کرد: دل بستن به مذاکرات نتیجه‌ای جز تحقیر نظام اسلامی را ندارد و آمریکایی‌ها این را به‌صورت علنی در غارت اخیر دارایی‌های ایران نشان دادند.

 

وی اظهار داشت: در مقابل مستکبران  و غارتگران جهان باید ایستاد، چون کارشان عهدشکنی است.

 

امام‌جمعه سرخس در پایان خاطرنشان کرد: خوش‌بینی آمریکایی به حکومت برجهان دوامی ندارد و آن‌ها از وعده الهی غافل هستند که آینده جهان به دست مستضعفان رقم می‌خورد.

انتهای پیام/