ماهیت شیطانی آمریکا وعده دروغین دادن است/ آمریکا در هنگام اجرای وعده طرف مقابل را در باتلاق رها می‌کند
ماهیت شیطانی آمریکا وعده دروغین دادن است/ آمریکا در هنگام اجرای وعده طرف مقابل را در باتلاق رها می‌کند
رئیس شورای قرارگاه عمار در واکنش به حکم دادگاه عالی آمریکا مبنی بر پرداخت 2 میلیارد دلار غرامت به خانواده‌های آمریکاییان کشته شده در حملات سال 1983 از دارایی‌های بلوکه شده ایران گفت: با حرفی که در هیچ منطق بین‌المللی قابل‌قبول نیست آمریکا دست به این اقدام زد و نشان داد که حرف امام بسیار بجا بود که آمریکا شیطان بزرگ است؛ یعنی وعده‌های دروغین می‌دهد و در هنگام اجرای وعده طرف مقابل را در باتلاق رها می‌کند.

حجت‌الاسلام مهدی طائب در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، در واکنش به‌حکم دادگاه عالی آمریکا مبنی بر پرداخت ۲ میلیارد دلار غرامت به خانواده‌های آمریکاییان کشته‌شده در حملات سال ۱۹۸۳ لبنان از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران، گفت: ماهیت شیطان همین است و قسم یاد کرده است که نسبت به انسان‌ها خیانت کند و آن‌ها را از راه بدر کند.

 

رئیس شورای قرارگاه عمار با اشاره به آیه قرآن که شیطان راه خودش را با وعده‌های دروغین باز می‌کند، تصریح کرد: امام راحل فرمودند، آمریکا شیطان بزرگ است یعنی وعده دورغین می‌دهد و هنگامی‌که به انجام وعده برسد شما را در باتلاق رها کرده و  بعد روی گردانی می کند.

 

طائب ادامه داد: از ابتدا هم معلوم بود که آمریکایی‌ها به هیچ‌کدام از وعده‌های خودشان عمل نمی‌کنند و هدف آن‌ها این بود که چهره خود را در دنیا حفظ کنند و بگویند اموال ایران را بلوکه کردیم، در حقیقت آمریکایی اصل ایران را برای خودشان می‌دانند.

 

وی بیان داشت: آمریکا با این اقدام نشان داد که منطقش، منطق کدخدای بی‌منطق است و برای هر چیز عالم حق وتو قائل است.

 

رئیس شورای قرارگاه عمار عنوان کرد: با حرفی که در هیچ منطق بین‌المللی قابل‌قبول نیست آمریکا دست به این اقدام زد و نشان داد که حرف امام بسیار بجا بود که آمریکا شیطان بزرگ است، یعنی وعده‌های دروغین می‌دهد و در هنگام اجرای وعده طرف مقابل را در باتلاق رها می‌کند و به او لبخند می‌زند.

 

طائب اظهار داشت: آمریکایی‌های برای مصادره اموال ملت ایران به مطلبی استناد کردند که عقلای عالم به آن خواهند خندید.

 

وی گفت: آمریکایی‌ها یک کشور را اشغال کردند و دولت رسمی آن کشور در آن زمان از همه دنیا خواست که بیایند و اشغالگران را بیرون کنند؛ کسی کمکی به آن‌ها نکرد و خودشان دست به اقدام زدند و متجاوزین را بیرون کردند و ما برای آن مردم آزادی‌خواه درود فرستادیم و آن‌ها را تأیید کردیم، حال آمریکا می‌گوید چرا کسانی که خواستند کشورشان را آزاد کنند شما آن‌ها را تأیید کردید.

 

رئیس شورای قرارگاه عمار تصریح کرد: یعنی کسی حق ندارد در برابر تجاوزگری‌های شیطان بزرگ و این کدخدا، حتی ابراز رضایت از اقدام دیگران کند و این بی‌منطقی منطق آمریکایی‌ها است و ماهیت آن‌ها را نشان می‌دهد.

 

طائب در پایان گفت: این اقدام آمریکایی‌ها نشان داد که امید بستن به مذاکره با چنین موجود و ماهیتی فرآیندی جزء دویدن‌های بیهوده و تلف کردن فرصت‌ها ره‌آورد دیگری نخواهد داشت.

انتهای پیام/