روستای «شوریجه سرخس» از محاصره سیلاب آزاد شد
روستای «شوریجه سرخس» از محاصره سیلاب آزاد شد
سیل بی مهابا اگر چه 500 نفر از ساکنان روستای شوریجه سرخس را به سختی انداخت، اما امداد رسانی هلال احمر از طریق بالگرد و اعزام نیرو، سختی های محاصره 6 روزه سیل را در هم شکست و امید را به اهالی هدیه داد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، به دنبال بارش های شدید باران و وقوع سیلاب ها در مناطق مختلف استان خراسان رضوی، ۵۰۰ نفر از اهالی روستای شوریجه در شهرستان سرخس نیز ۶ روز در محاصره سیل قرار گرفتند.

 
حسن گودرزی رئیس جمعیت هلال سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: در پی بارندگی های شدید روزهای اخیر راه های مواصلاتی روستای ۷۰ خانواری شوریجه در فاصله ۱۰۱ کیلومتری سرخس طی ۶ روز قطع شد و ۵۰۰  نفر سکنه روستا دچار کمبود مواد غذایی و سایر مشکلات شدند.

 
وی با اشاره به اینکه روز ۳۱ فروردین ۹۵ و در پی اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان بلافاصله دو تیم عملیاتی با آمبولانس و خودروی کمک دار هلال احمر به منطقه اعزام شدند، تصریح کرد: با توجه به محاصره روستائیان، بالگرد هلال احمر نیز همراه با جمعی از امدادگران به محل اعزام شدند.

 

رئیس جمعیت هلال احمر سرخس بیان داشت: در بین سیل زدگان یک نوزاد ۸ ماهه که دچار تب شدید بود و یک خانم ۵۸ ساله که فشار خون شدید داشت، به مراکز درمانی منتقل شدند.

 
گودرزی اظهار کرد: به دنبال حضور امدادگران و بالگرد در منطقه، اقلام دارویی و غذایی شامل کنسرو ماهی و لوبیا در اختیار اهالی روستا قرار گرفت.

 

شهرستان مرزی سرخس واقع در خراسان رضوی، طی چند روز اخیر بارش های باران بی سابقه ای را تجریه کرده است.

انتهای پیام/