تاکید امام جمعه سرخس بر تقویت بنیان دفاعی و اقتصادی کشور/ نیروهای مسلح به آیه «واعدو لهم ماستطعتم من قوه» عمل کنند
تاکید امام جمعه سرخس بر تقویت بنیان دفاعی و اقتصادی کشور/ نیروهای مسلح به آیه «واعدو لهم ماستطعتم من قوه» عمل کنند
امام جمعه سرخس بر تقویت بنیان دفاعی و اقتصادی کشور تأکید کرد و گفت: امروز کشور ما نیازمند تجهیز به موشک‌های دوربرد است و باید به آمادگی ای برسیم که دشمن اجازه حمله پیدا نکند و به خودش اجازه چنین جسارتی ندهد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و بابیان اینکه مسئله مهدویت باید در اولویت زندگی انسان باشد، گفت: اعتقاد به مهدویت، موعود و مصلح کل یک اندیشه نیست که در طول زمان به وجود آمده است، بلکه هویت شیعه به مهدویت بوده و شیعه را به اعتقاد به منجی عالم بشریت می‌شناسند.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: امام زمان (عج) را باید بامعرفت شناخت و طبق آیات قران اعتقاد به منجی عالم بشریت، بشر را به آرامش می‌رساند.

 

وی ادامه داد: یکی از عواملی که در دنیای غرب زیاد شده، خودکشی است و این به خاطر بن‌بستی می‌باشد که در آنجا وجود دارد، اما انسان معتقد به مهدویت همیشه امیدوار است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس بابیان اینکه در دوران امام زمان (عج) مدینه فاضله محقق می‌شود، تصریح کرد: امروز مکاتب مختلفی چون، سوسیالیسم، کاپیتالیسم و کمونیسم با شکست مواجه شده و در حال سقوط هستند.

 

ارژنگ در ادامه با تبریک ولادت باسعادت امام علی علیه‌السلام گفت: راویان زیادی نقل کرده‌اند که دیوار کعبه شکافته شد و فاطمه بنت اسد مادر امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام، حضرت را در درون کعبه به دنیا آوردند و آن‌قدر این روایت زیاد است که قابل‌تکذیب نیست و آل سعود خبیث این قسمت از خانه کعبه را که شکافته شد، پوشانده است.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به ایام اعتکاف خاطرنشان کرد: اعتکاف یادآور حج بوده و بسیاری از محرمات آن مانند حج است.

 

وی بیان کرد: در دورانی که تیرهای زهرآگین دشمنان انقلاب، طهارت فرزندان ما را نشانه رفته، اعتکاف به‌عنوان یک پادزهر عمل می‌کند و جلوی این تیرها را می‌گیرد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس به ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: بسیاری از ارتشیان ما مانند سپهبد شهید علی صیاد شیرازی، قله‌هایی را فتح کردند که بسیاری از ما توان اندیشیدن آن را نداریم.

 

ارژنگ به آیه شریفه «واعدو لهم ماستطعتم من قوه» اشاره و تصریح کرد: این آیه استفاده‌ای عام دارد و مراد از آن این است که چنان مسلمانان باید آمادگی پیدا کنند که در هر عرصه‌ای اسلام برتر باشد.

 

امام‌جمعه سرخس اظهار داشت: ملت‌های مسلمان باید در تمامی عرصه‌ها آن‌قدر پیشرفت کنند که اسلام همیشه پیشتاز باشد و کفار به دنبال مسلمانان بدوند.

 

وی تصریح کرد: کسانی که می‌گویند امروز روزگار موشک نیست آیه «واعدو لهم ماستطعتم من قوه» را نخوانده‌اند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس ادامه داد: همه نیروهای مسلح ما باید به این آیه عمل کنند و هم به تعبیری آحاد ملت تلاش کنند که اسلام دین برتر باشد.

 

ارژنگ در پایان بر تقویت بنیان دفاعی و اقتصادی کشور تأکید کرد و گفت: امروز کشور ما نیازمند تجهیز به موشک‌های دوربرد است و باید به آمادگی ای برسیم که دشمن اجازه حمله پیدا نکند و به خودش اجازه چنین جسارتی ندهد.

انتهای پیام/